Louise tipsar

God morgon gott folk!
Jag är uppe med tuppen idag.
(konstigt nog, det är ju söndag!)

Idag kommer det bli ca 25 grader här i Västerås. Vet ni? Det var nästan så jag sa suck.. Varför?
Solen, solen är min värsta fiende! Så fort jag vistas ca 20 min i solen och jag ser härligt rosa ut!
(Bilden är tagen i Turkiet, började ju få det vackra tomatansiktet!)
Men vad gör man om man är bortbjuden på kvällen och inte vill se ut som en tomat på crack?

Jo, jag har lite tips på detta.
Aloe vera
är min bästa vän när jag bränner mig. Så jag smörjer in det över hela ansiktet (Att de är lite grönfärgat gör inget, de gröna neutraliserar de röda). När ditt ansikte är bränt behöver det fukt, på så vis läker huden mycket snabbare. Detta är den perfekta produkten för det. Har ni lotion med solskyddfaktor går det jättebra det också.

Efter det tar jag lite concealer på de värsta ställena (t.ex. Näsan, pannan & kinderna). Nu är det även såhär att vi vill ju inte förvärra de röda, så använd inte rouge eller liknande. Ditt ansikte har tillräkligt med färg, varför göra detta värre?
För att få en lite mer neutral ton på ansiktet så tar jag brun mineral ögonskugga (ej skimrig dok, du vill väl inte skimra mer i ansiktet än du redan gör?). Mineral ögonskugga är bra för de låter huden andas.

Sedan ta en hud färgat läppglans för den sista touchen. Glöm inte att även smörja in läpparna med solskyddande, narriga läppar är ju inget vi vill ha nu i sommar, eller hur?


Nu tänker ni säkert att jag överdriver och att det går över till brunt sedan efter ett tag, men det gör det inte för mig.
Ni vet, rödtottar ökar risken (ja, jag säger risken) att bara bli röda. Varför ska jag steka i solen när jag ändå bara får ont & ser inte klok ut och får hudcancer på köpet?
Nej, men att låta solen få lysa lite på huden är bra, men bara i måttliga mängder. Glöm för all del inte att smörja in er! Tänk på att alla kroppar är olika, alla tål inte lika mycket sol som andra. Så var försiktiga!
#1 - - sofie:

sv; japp de ska jag, börjar bli nervös nu! ;)

#2 - - ebba:

bra tips! :)

#3 - - jossan:

hejhej! ^^ allt bra? :) vad skulle du tycka ifall det fanns godiskuddar? HISS eller DISS? kommentera gärna i mitt inlägg "Tänk om det fanns..." :),då skulle du göra mig jätte glad! :D

kram

#4 - - Emma:

vad bra!

det är bra med mig också!:)

#5 - - Randy:

Vilka bar tips!

#6 - - Jenny [Fotoblogg]:

Åhmen tack söta du! :D



och aloe vera is tha shit! det lindrar allt nästan, urbra (har t.o.m. aloe vera trosskydd, haha)

#7 - - MissCM:

sv: åh, jahaa. okej! :P mjo, jag kan tänka mig att det är Marknader lite här och var i vårt avlånga land. :)

#8 - - Martina:

Okej men det kommer väl lite senare:)



Allt bra idag?

#9 - - sandra:

Tack detsamma söta du :)

#10 - - Agnes:

Hej, jättefin blogg :) Måste bara säga att din Profelbild är skiitsnygg :D

#11 - - [lisa bjernhagen]:

Ja självklart :D nu kör jag hårt med denna!

#12 - - vesna:

åh tack du me! :D allt bra me dig?

#13 - - maddes MODE , foto:

Tack för tipsen!

Fin blogg du har!! :D

Till top