Konstig konst!

En sak som alltid har fascinerat mig är dessa olika, udda, konstiga(?) hotell som finns här i Västerås. Du kan nämligen bo hög upp i ett träd mitt i en park. Eller bo mitt ute i vattnet i hamnen om du känner för det.
Att få bo 13 meter upp i luften, låter det inte härligt?
Vem är konstnären bakom dessa verk? Jo, ingen mindre än Mikael Genberg.

Hotell Hackspett


Hotell Hackspett
Med utsikt över Vasaparken.


Ännu ett hotell här i Västerås är Hotell Utter-Inn. Det har en flytbrygga på 25 kvm där det finns möjlighet att sola och bada. Sovrummet ligger tre meter under vattenytan, består av två bäddar och har panoramafönster åt alla hållen. Hotellet har en gummibåt med vilken man kan ta en tur till de närbelägna öarna.


Hotell Utter-Inn


Hotell Utter-Inn
Bo 3 meter under ytan, något som lockar dig?

#1 - - Martina:

haha de där var ju lite häftigt hii;P

Skulle nog kunna tänka mig bo i ett träd;P



puss

#2 - - MALIN - Amor Vincit Omnia:

SV: jofan det är bara bra med mig, hur är det med dig? :)

#3 - - Bea:

Hoppas du haft en bra dag :)

#4 - - Sandra:

Balla bilder :)



puss

#5 - - Erica,:

Vad läskigt att bo under ytan :o

#6 - - SARA:

Nä men gud vad coolt!! :) Kram

#7 - - Fanny:

tack :D



ja det hade jag igår, din dag?



fan vilka coola hotell asså haha

puss!

#8 - - ävelicious:

ja!

Hoppas din tisdagblir bra :)

#9 - - Leia:

Lite lustigt det dära. Hehe.

#10 - - marie:

Jag ska på friskis, dudå? OJ ett undervattenshotell, vad fräckt hehe

#11 - - pelle:

De här har jag hört talas om. Bo under vattnet skulle ju lätt vara något, fan vad coolt. Även om jag skulle känna lite panik över att den där tanken skulle lossna :P

#12 - - noor:

Sv: Det har du rätt i, beror helt klart på vem som bär frisyren. Alltså huvudformen och ansiktdragen.

#13 - - Ida:

sv: jo, den har varit bra, vaknade med värsta huvudvärken, men den är nästan borta nu :) Hur har din dag varit?

Kram!

#14 - - Heyli:

haha men shit vilka stugor!! bo i trädet skulle va kul tycker jag, men inte under vattnet huuga läskigt :p

#15 - - Maria:

Svar: Ja, det får vi göra!

Vilka gulliga hotell, mycket unika åtminstone. ;)

#16 - - Patricia:

ser ju mysigt ut=)

#17 - - malin:

inte alls! vore ganska läskigt:P

#18 - - andrea:

nej vad läskigt att bo under vattnet :o Älskar din design! :)

#19 - - Therese:

Hellre uppe i luften än nere i vattnet, trots att jag är höjdrädd. Under vatten... det känns liksom inte okej..

#20 - - Amanda:

Låter superhäftigt! Speciellt det under vatten, där skulle jag vilja bo någon gång :)

#21 - - Caius:

OMD, jag skulle aldrig grejja att bo under vattnet o':

Jag skulle få sällskräck att ens gå ner där x'd

Om jag inte hade haft min så jäkla stora fobi för vatten som jag har, då skulle jag kanske våga det.. Men nu låter det bara som att man tar livet av sig om man gör det x'd

Men att bo i ett träd gör jag iaf hällre än under vatten ytan...

#22 - - jennifer:

Vad coola hus ;D

Till top