Något att tänka på.

Det finns mycket saker som man går runt & grubblar över.

En sak som jag har gått runt och tänkt väldigt mycket på den senaste tiden är internet. Internet har blivit lika vanligt som att äta på dagarna.
Med tiden så har bl.a. bloggandet bara blivit större & större. Det finns flera tusen olika bloggar om olika saker som vardag, mode, skönhet, ätstörningar m.m. Att man blottar ut hela sitt liv i bloggen är ytterst vanligt.
Men hur mycket ska man avslöja om sitt liv innan det går för långt?
Till exempel när man ska söka jobb, idag är det väldigt vanligt att arbtesgivaren söker på ditt namn på google (eller facebook) & sedan kan han/hon läsa om allt du har haft för dig de senaste veckorna. Många & jag menar många skriver om den senaste festen de var på och hur fulla dom var eller hur eller om hur deprimerad man är & hur lat man är. Något som man aldrig skulle berätta på en arbetsintevju, eller hur?

Men samtidigt vill jag säga att bloggandet är inte alltid något negativt, det kan förändra hela ditt liv (om du har tur).  Titta på Kenza till exempel, hon skulle nog aldrig stå i MTV-rutan eller Blondinbella hon skulle inte vara så framgångsrik.
Båda har en gemensam nämnare & det är bloggen. Tack vare bloggen kan dom marknadsföra sig själva på ett sätt som gynnar dom mångfaldigt. Man kan även tjäna snuskigt mycket pengar om man har en framgångsrik blogg. 

Vad jag försöker säga är att var smarta, ni har säkert hört detta innan men jag säger det igen, tänk på vad ni skriver om i bloggen.
Ni kanske får massor av besökaren genom att trycka ner människor & ha en allmän skitnödig attityd. Eller blotta om känsliga saker som relationer eller känslor. Det kanske inte gynnar er i längden, eller hur?


Update!
Har läst vad ni har kommenterat & alla har varit possitiva till det jag har skrivit.
Ni ska veta att det känns himla bra när man skriver ett mer genomtänkt inlägg & man få beröm för det. Stort tack till er som faktsikt läser inläggen.

Tack ska ni ha, ni är riktigt underbara!
#1 - - Eveline:

ja visst är hon! :)

#2 - - Meg:

Bra skrivet! Jag skulle inte vilja blotta allting i min blogg.. skulle kännas konstigt :o

#3 - - Randy:

Jag håller helt med dig. Man ska vara personlig men inte privat!

#4 - - Felicia Kristine:

Man ska nog inte skriva för personliga saker i bloggen tycker jag :)

#5 - - mhalin, MALTA 09:

super fin blogg du har ! :D

#6 - - Millan:

Mycket klokt. Har tänkt sådär hela tiden. Skriver sällan personliga grejer, har knappt bilder på mig själv x) Varför ska någon få veta allt om mig utan att lära känna mig lixom...

#7 - - Mizie:

smart skrivet =)

#8 - - J e n n y:

Haha, okej :)

Intressant inlägg, om "blottningen" av ens privatliv..

#9 - - Alshammar - Style As Lifestyle:

intressant inlägg!

#10 - - Alshammar - Style As Lifestyle:

sv: tack föresten:)

Ha en fin Tisdagskväll!

#11 - - Helena:

Du har så rätt :)



Hur mår du idag då ? :)

Puss !

#12 - - Rebecca:

Svar; en riktigt skön känsla :)

#13 - - Leia:

Min dag har med varit fin. =)

Det är så härligt med sol!





Bra skrivet förresten!

#14 - - miss wildchild - blogg om känslor!:

sv: ja visst är det coola!



Vi i min skola fick en föreläsning om konsekvenserna av att skriva något eller ´lägga ut någon blid på Internet. Man ska tänka efter flera gånger innan man gör något på Internet för det finns ingen tillbaka knapp. Om du är intresserad av att veta mer så kan man gå in på surfasmart.com :)





#15 - - Mahlin ♥:

hej! det är mahlin som även har gått under smeknamnet "mealinn" tills igår, då det var nån störd människa som hackade sig in på mitt blogg konto & tog bort min blogg. så jag har fått lov att starta om min blogg helt på nytt under nytt namn: http://thepapertiger.blogg.se



hoppas att du vill fortsätta läsa min blogg även om den ekar lite tomt just nu, endast några få inlägg.. allt bra med dig då? =) kram

#16 - - Anna:

sv: tack så himla mycket sweetie ^^ <3



Jag håller med om det du skriver, jag tror även att det är mycket svårare idag att få en stor blogg eftersom alla har en nuförtiden

#17 - - Leonora - The Crazy one:

sv; vad härligt :D

ne inte mkt :)

#18 - - Marcus Å:

Nej, jag läser kultur, samhäll och mediegestaltning i Norrköping :)



Bra skrivet förresten!

#19 - - cissi:

vad kul att du gillar det ; )

#20 - - emma härnqvist/perfektion:

men hur många är de som är värda ett arbete om de skriver på internet hur fulla de varit? inte direkt ett mognadstecken.



med mig är de bra, började av en outgrundlig anleding just att nysa. själv?

#21 - - Johanna:

jättebra skrivet tycker jag

#22 - - Amanda:

Jag håller med dig precis. Jag tycker att det är okej att blogga så länge man själv mår bra av det och så länge man inte gör så att någon annan mår dåligt.. Och skriva väldigt personliga saker i sina bloggar är bara onödigt!

#23 - - - Hanna:

Nja, jag tyckte inte den var nåt vidare faktiskt. Jag har läst böckerna o dom är grymma! Så filmen blev jag besviken på. Den var rätt barnslig liksom.

#24 - - anna - live my life.:

Det är lite läskigt med blogg faktiskt :) Jag har skrivit en del som jag fått tagit bort sen på grund av att folket tex på jobbet kanske får fatt på bloggen :/



Men, min åsikt om Blondinbella och Kenza är bara att dom har haft tur att dom var bland de första bloggarna för dom skriver faktiskt inte om något speciellt!

#25 - - Sandra:

Det är ju en balansgång det där hur mycket man bör skriva.

Och visst är det kul med läsare som verkligen läser igenom inläggen och inte bara kommenterar? ;)



Ja superfint verkligen. Avis på min gris till sambo haha.



Vad skönt. Vad tränar du för något?

Jag tog det ganska lugnt och slappade i min ensamhet :) Idag är det skola, jobb och eventuellt träning om jag hinner. Får se hur dags jag slutar ikväll.



Puss

#26 - - Heyli:

vilket bra inlägg! håller med om att man ska absolut tänka på vad man skriver, även om man ibland bara vill skriva allt man tycker och tänker och känner!

#27 - - Missextra:

Jag tror att internet är framtiden. Men jag håller med dig om att man inte ska göra bloggen för privat.

Till top