Vi lever i en sjuk värld..

Idag satte verkligen igång något inom mig. Sorg? Vrede? Hat? Ovishet? Kanske en kombination av alla?

Jag vet ärlig talat inte.
Vad är det för fel på ungdomar idag? Vad är det som får människor att reagera på saker som dom gör?
Detta som hände under natten till idag är inte sitt ända i sitt slag, men det känns lite extra just för att jag kände personerna i fråga.
Men detta som hände Therese för inte många veckor sedan. Jag har i ärlighetens namn inte varit så uppdaterad på den fronten. Men vad är det som får ungdomar att bli såhär? Vad är det som får dom att vilja göra någon annan illa till och med döda?
Är det ingen som fattar? Att detta är fel, så fruktansvärt fel?

Varför finns det ett sådant hat emot sina medmänniskor? För mig är det helt omöjligt att man kan göra såhär mot en annan människa.
Vill även säga att man vet inte riktigt vad det är som har hänt under natten till idag. Jag skriver vad jag känner, känslor som bara strömmar ut. 

Jag vet inte ens om jag borde skriva detta, men jag vet att jag har många unga läsare och jag hoppas att många av er tar till er vad som har hänt.
Hamnar ni i en situation där ni inte har kontroll över vad som händer, ta er därifrån. Tillkalla hjälp om det skulle krävas. Ta hand om er själva, er familj och vänner. Dom är det mest värdefulla i erat liv.

Ta hand om er!




#1 - - NADIA a.:

jo det var den! :D sj ? :)

#2 - - R I T A ♥:

Hihi, måste verkligen se den! :)



Jag förstår inte heller hur det kunde hända Therese... det är så jävla lågt att mörda någon pga svartsjuka.

Du kanske inte vill berätta, men vad hände natten till idag?



Det är bra med mig!



Kram <3

#3 - - anna:

ja usch =/



svar: haha ja jordgubbar är verkligen en drog!

#4 - - Jennifer Bergstedt♥:

Hey sweetie! fin blogg!

lägga till varandra på bloglovin'?

skulle bli jätteglad om du ville rösta på mig på http://spinnin.blogg.se/2009/june/finalisterna.html#comment

Nummer 9 är min blogg!

Puss&kram

#5 - - Erika:

sv: Ja eller hur :D

#6 - - Uma:

sv: ankorna? :D ja visst är de ^^

puss! :*

#7 - - rosha:

hehe vad är fult=) de e bara bra sj då? =)



Pusss

#8 - - SARA:

Kan bara hålla med, vi lever verkligen i en sjuk värld!

Jag var inte heller så uppdaterad om det som hände Therese, men kollade upp lite om det senare, och det är verkligen helt sjukt!

#9 - - malinnilssonk:

jodu.

#10 - - Elin♥:

sv; ja det har jag verkligen xD

hur ser din sommar ut :D<3

#11 - - Linda:

Ja, det är sant!

#12 - - Makrill:

Du är så sjukt GRYM på att skriva!!

Väldigt bra inlägg!! Något som alla borde ta till sig!!



Puss! :*

#13 - - Mona:

Ja, visst är det förundransvärt att mskor kan vara så hemska mot varandra....det är hemskt.. i bland kan jag tycka att djur är mycket godare än mskor.. dem vill ingen skada och om dem vill det är det för födas skull...



Tack jag har haft en bra dag igår ..i dag också!



puss! :)

#14 - - pelle:

Men uj, kände du honom. Jag beklagar sorgen.

#15 - - GG:

bra skrivet!

Håller med till 100.

Det är sjukt hur endel ungdomar ser på våld, typ som något vardagligt och självklart, och inte nödvändigtvis fel.

Skrämmande.

#16 - - http://mmajda.blogg.se:

Svar: Jaha, oj då ;/

Vadå hur du ska bete dig, hehe? :$

P&K

#17 - - ♥ Sandra ♥:

ja den var faktiskt bra.. lite för lång för min del eftersom jag har svårt att se en normallång film utan somna hihi

#18 - - matilda:

sv. dem var bra tack! sj?

#19 - - matilda:

Det händer, hela tiden... synd att människor inte talar om för varann att dem älskar varann ofta. Man vet aldrig när den sista dagen är levd.

#20 - - My J:

Tror inte dem tänker sig för när det gäller misshandel, att det faktiskt kan döda. Det är skrämmande :(

#21 - - Carro:

Godmorgon :) Allt bra idag ?

#22 - - Elenore:

Thanks:)

#23 - - celineee ♥:

Svar: jaa :'/



kram :)

#24 - - LIENE:

sv: haha okej:P

#25 - - I S A B E L L A:

sv: Åh tack så mycket! Nu är jag hemma igen =). Hade du en bra midsommar nudå? Kram

#26 - - sierra:

jättefin blogg!

ha en bra dag! :)

#27 - - Linn:

Hej Hej , tack så mycket



Hoppas du får en underbar dag! :)

#28 - - Cajsa:

jo då, det är helt okej.. själv?

#29 - - Mindy:

Hoppas att söta du får en skön söndag..kram

#30 - - J O S E F I N E:

Håller helt med! helt sjukt att det kan gå så långt att man mördar någon ..



Sv; Tusen tack sötnos! :D

#31 - - Patrik:

usch :(. Det är bra att få ur sig saker :). Jag var inte ens ute på midsommar för jag vill inte vistas bland en massa fulla tonåringar som helst plötsligt kan börja slås över ingenting :( .

När farsan bodde här var han så gott som jämt full så jag dricker aldrig någon alkohol på grund av att jag inte vill skada folk så som han gjort. Det 'är synd att det alltid ska behöva hända hemska saker så fort det är en högtid liksom :(

#32 - - alec:

hej gumman min. vad är det som händer?

#33 - - Samuel Karlsson:

Jag vet inte vad för fall du skrivit om här. Men jag håller med om att det är en sjuk värld vi lever i. Att inte folk förstår vad de gör!? Var tog det vägen att man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad?!

#34 - - Sandie:

håller med dig fullt ut tjejen! Hur är allt, var ett tag sen..

#35 - - Johanna:

Det är sjukt att sånt händer :/

Till top