Topless = Jämnställd?

Okej, jag antar att jag inte är ensam om att läsa aftonbladet dagligen?

En artikel som fick mitt ögonbryn att höja till skyarna var att i Malmö har man nu godkänt att kvinnor ska få vara topless i badhusen.
Vem är detta ljushuvud som kom på detta? Varför skulle man vilja vara topless i badhuset?
Fan, nu kommer man strosa runt och tycka att sina bröst är fula i jämförelse med andras.. Jävla bra, tack så mycket!

Okej, befinner vi oss på en strand i exempel Turkiet och att man solar topless & sen ta ett dop för att svalka sig, okej!
Men att vi ska blotta oss, ja jag säger blotta, på detta vis tycker jag bara är dumt.. Jag menar vart är vi påväg om vi ska acceptera detta? Nakenbad ska bli accepterat i vardagen? Jag säger nej!

Någon måtta får det vara på jämställdhetsdebatten. Kvinnor och män är olika, det kommer vi aldrig att komma ifrån.
Bara för att män kan strosa runt i speedoes betyder inte det att kvinnor ska göra likadant bara för att det ska vara jämställt.
Jag skulle aldrig känna mig bekväm med att gå runt topless eller se en massa andra göra det.
 
Ni som är bekväma med era kroppar osv, roligt för er! Men då kan ju ni gå runt nakna hemma och gör en egen vattenpöl att plaska i.
Vad tycker ni om detta? Okej att vara topless i badhusen?
#1 - - ELLEN AHL AXELSSON:

sv: haha tackar ;). Nje.

Njaeej, jag skulle känna mig utpekad och bli sjukt generad! :(. xD

#2 - - Emma:

Sv: Jo, de har jag också hört. Roligt de :)



Jamen eller hur, håller helt med dig angående de med topless saken. Skulle vägra gå runt topless..

#3 - - My J:

Det är inte något jag hurrar över. Däremot tycker jag att tjejer ska få lov att vara topless på stranden ute i solen om de känner för det.

#4 - - ann:

sv:NEJ! Håller med dig som fan! asså BIG NOO! dessutom e det äckligt om alla ska gå och hänga sina meloner där som dinglar satan:s Det finns skk "nakenbad" på vissa delar av en strand för de som gillar att blotta sig blä:S

#5 - - Josefin:

fin blogg ju ;D

#6 - - celineee ♥:

men nej det lät inte bra det där! :s

#7 - - kamilla:

Hej! :)

har startat en månadensblogg tävling nu med grymma priser!

Så gå in på min blogg och anmäl dig på min blogg :)



Ha det fint! MVH / kamilla

#8 - - Sabina - 16 och mamma:

Hej och hå!

Jag skriver varje vecka ett diskussionsinlägg och denna vecka gäller det - AMMNING!

Lämna gärna någon kommentar och svar på de frågor jag ställt så blir jag jätteglad, alltid lika kul att se hur olika vi människor tycker och tänker och saker.



Inlägget hittar du här: http://saabiina.blogg.se/2009/june/23-juni-09-diskussion-5-3.html



Tack på förhand (:

Kram!

/s

#9 - - felicia:

Oj det här har jag missat totalt haha! Ska man få vara topless nu? Egentligen? varför ska det vara en lag på det? Det är bara bröst, so what! JAg menar att det ens finns en lag på det. Men jag skulle inte heller känna mig så bekväm med det i badhus. som du säger klart jag kan göra det på en nakenstrand på någon semesterort, men i badhusen, med alla killar, nej tack! Och jag är ändå nöjd med min kropp. Aja, det kanske bara är badhusen som försöker värva fler frivilliga att komma och bada när tjejerna går topless. de behöver inte porr längre, bara att gå till närmaste badhus och glo på alla gamla tanter med hängbröst och feminister som tar klivet fram. JAg tänker inte gå topless, och jag är nog inte ensam i min ålder att tänka så:)



sv: Natti natti, sov gott<3

#10 - - ävelicious:

tack :)

nej fy jag tycker inte tjejer ska få gå topless, det e ju äckligt, asså killar tänder ju på bröst, vissa iaf. hur ska det se ut ska alla komma med stånd liksom?. blää ha ;D

#11 - - - HANNA:

Ja min dag har varit bra :)

Hur har din varit?

#12 - - Cajsa:

haha ja jag har verkligen haft en underbar dag! :D



hm... jag vet inte riktigt vad jag tycker om det där. visst, det kan ju vara bra så att man kanske slutar skämmas över sin kropp, alltid ska man täcka över allt. MEN det kan också bli värre. för mig är det liksom FINE om man vill vara topless men då får man tänka på om det finns minderåriga eller inte i omgivningen, snuskgubbar och så vidare också så klart. De behöver man inte precis trigga upp ännu mer. t ex. killen på bilden. SKUSKHUMMER! han sitter fan och njuter! X) hade varit bättre om han hade varit förvånad eller någe på bilden men det är vad jag tycker.. (A)

#13 - - ida:

helst inte va..



sv: jo det är bra :)

hur är det själv?

puss

#14 - - LIENE:

helt onormalt:S alltså vanligt/normalt folk borde förstå att bröst är en personlig grej och det ska inte visas inför alla, varför finns det kläder liksom?

Och ja dom inte är nöjda med sina bröst kommer bli ännu mindre nöjda när de jämför sig med de som har "bättre" bröst.



Nu sticker jag till Motala:) men ha det bra du!

och btw glad att du tyckte headern var fin.

#15 - - Evelina:

Nej, jag tycker inte att det är ok.*

#16 - - Johanna:

Sv; Tack så mycket :) Vad har du för planer idag då?

#17 - - SARA:

Men det gör nog inte alls lika ont att vaxa benen hos någon "professionell" :) Jag var på öppet hus en gång på ett ställe där de hade bland annat vaxning, och då tog hon en remsa på mitt ena ben så jag skulle få känna, och det gjorde inte alls ont. Tror man tvekar lite för mycket när man gör själv så att man inte drar tillräckligt snabbt kanske? :)



Nej! inte topless i badhusen tack! på stranden är det helt okej tycker jag, men inte i badhusen ? Känns som jätteskillnad.. Kram

#18 - - Ida Björck:

liksom vill man vara toppless så, var det .. jag tycker att folk ska få friheten till det, haha men det är inget jag skulle testa ;D

#19 - - Sabina-16 och mamma:

SV; Tackartackar ;D

#20 - - ♥ Sandra ♥:

Ja det är bäst=)

#21 - - kajsa:

ah!

#22 - - anna:

Jag håller med dig! Ska killar gå runt i kjol eller klänning också? Det är väl inte så svårt att förstå att män och kvinnor är olika.

#23 - - Anonym:

ooj redan

#24 - - anna:

jag skulle ju aldrig gå topless själv i badhuset precis

#25 - - Alexandra :):

s: hihi okej, Jaa jag jobbar i linköping :)



hihi javisst, det är nog det enda som är bra med vaxning, men det gör ont ibland :D

#26 - - pelle:

uj, känsligt ämne det här. bäst att tänka sig lite för innan man uttalar sig dumt. jag tycker att det ska vara upp till var och en. men i så fall bör man kanske införa nudistbadhus med ;)

#27 - - Rebecca:

Tycker det är helt onödigt att göra så ;P

#28 - - carro:

svar:hej :) svara gärna på dagens fråga i min blogg :)



Puss



Jag tycker INTE det är okej med att man kan bada topless i badhus !

#29 - - stina:

äckligt å se massa skrynkliga boobs i badhuset ju ..



min midsommar var kanon den också

#30 - - Helena:

Sv: Gårdagen var jätte bra, hur skönt som helst :D



Jag håller med dig ! Jag tycker inte att det är rätt, jag skulle inte känna mig bekväm med massa kvinnor som springer med brösten i vädret på ett badhus.



Puss

#31 - - http://mmajda.blogg.se:

SV; Vad bra då! Jo tack, det är bra med mig. (:

Händer idag då?



P&K

#32 - - emelie:

sv: hehe, ja det vet jag :p

#33 - - Marie:

Oj, jag skulle aldrig kunna tänka mig att gå topless i ett badhus, skulle kännas väldigt konstigt och inte alls bekvämt.



Åh, tack för din röst :D

Blir såå glad! Hoppas jag vinner, :)

Puss!

#34 - - Erika:

sv: Men eller hur, så jobbigt när de gör allt krångligare :/

#35 - - elin:

sv; jag ska lite hit och dit :P

kram

#36 - - Maria - f a s h i o n s t a r s ☆:

nej jag tycker inte det är okej... killar kommer stirra som galnar och tjejer kommer jämföra sig med andra eller kanske känna krav att dem måste ta av sig med. jag blir less när folk ser på jämställdhet på en så sjukt sätt

#37 - - Deniesé:

sv: Okej :P haha det va ju inte bra :P

#38 - - Emma:

usch jag är mot det där, tycker det är sjukt!

#39 - - www.yourwish.blogg.se:

instämmer hett !

#40 - - Ida:

Sv:

Tack så jätte mycket :D

är allt bra ? =)

#41 - - Mia:

fil blogg, nej jag tycker inte att detta är okej.



path.webblogg.se

#42 - - Elin:

jag tycker helt klart att man ska få bada toppless om man vill det och ja, på badhuset också. Bara det att det har blivit en så stor diskussion är ett bevis på att det vore en bra idé, för som någon skrev så är det ju bara bröst, det är ingen big deal. Jag tror att anledningen till att porrindustrin blivit så stor som den är har att göra med att det itne är okej att vara naken eller avklädd och då blir det lite hemligt och "farligt" och genast mer intressant att titta på.

Om man istället gör det till en okej grej att vara avklädd så kanske det tar fokus från själva brösten, kanske blir det normalt och inte en så stor grej längre. Men självklart ska det vara ett fritt val, men det är ju inte heller så sanolikt att man inte får bada om man inte klär av sig, så långt komer det ju aldrig gå, men för mig är det en självklarhet att det ska var lagligt att klä av sig om man vill.



Väldigt intressant att följa :)

#43 - - Karin:

I badhus, nej. Men annars, helt okej. Om man vill ha det i badhus kan man väl ha en speciell avdelning?

Till top