Kroppsideal

Varför skulle en 41-åring vilja se ut som en 16-åring?

Inte konstigt att dagens ungdomar får ätstörningar utan dess like. Jag tror inte att all hets kommer ifrån media. Okej, dom står väl säker för 70% av det. Men vem står för de andra 30% då?

Om vi ska ransaka oss själva tror jag att många håller med om jag säger från våra föräldrar. Om dom ska träna som dårar, kolla vikten, plastikopererar sig, påverkar inte detta deras barn då?
Jag menar, idag vet jag många som kan byta kläder med sina 13- 14-åriga döttrar.

Vad ska barnen tro? Att dom är för stor för sin ålder? Att dom igentligen ska se mindre ut? Är det underligt att barnen börjar "banta" redan som 14-åringar? Nej det är verkligen inte underligt.
Visst, sen kommer ju den tiden då ens döttrar växer upp och då på det viset ens klädstorlekar passar. Men då kanske dom är 20 och uppåt.

När jag skriver detta så tänker jag mycket på denna artikel (se bild). Jag ifråga sätter inte modernatur för vad hon ger var och en för kroppsbyggnad. Utan vad vi faktiskt gör med våra kroppar för att passa in i olika ideal. Vad det kan leda till för signaler.

Men detta är bara en tanke som jag hade. Men vad tror ni? 
Kan det finnas något i det jag skrev?

#1 - - marie:

Aa verkligen! Idealen är helt sjuka idag, kolla bara hur hollywoodstjärnorna håller på..

#2 - - Sara:

Vi lever i en sjuk värld helt enkelt :/ Kram

#3 - - LIENE:

Jo det är en hel del på grund av vuxna med. Men som tur så håller inte alla föräldrar på så där.

#4 - - emelie:

sv: hehe aa den är riktigt bra :)

#5 - - maria 16 år och flyttar hemifrån:

sv. ah det är roligt när man har så många besökare :D

http://mariaelisabeths.blogg.se

#6 - - http://mmajda.blogg.se:

SVAR: Hej! Jaha, vad trevligt! Måste ha varit länge sedan eftersom att jag varit på semester. (: Ko hem idag hihi, (: ALLT BRA?

#7 - - Therese:

Det var fantastiskt :D Annorlunda, varmt och skönt. Men Sverige är inte så dumt det heller efter ett tag. Man saknar familj och vänner en hel del.

#8 - - Heyli:

yess vi var i västerås en dag :) är de där du bor??

#9 - - simone:

Alltså, du har helt rätt i det där - Fast de flesta påverkas väl också av kändisar o supermodeller som knappt har fett ¨på kroppen.. :(



Sv: Ja, jag hoppas också att jag kmr till thailand! :) <3

#10 - - Deniesé:

Har du gjort i helgen då? :)

Kram

#11 - - laila♥:

Tips ute! Hoppas att du gillar dom :D puss! ♥

#12 - - Anonym:

svara gärna på mitt senaste inlägg, vore mkt tacksam! (:

#13 - - elaine:

ja det kan verkligen finnas nått i det du skrev!

det är helt rätt, det förvånar mig inte ett dugg att unga tjejer börjar banta tidigt när vuxna gör det :s

#14 - - Anonym:

JÄVLIGT BRA INLÄGG stående ovantioner

#15 - - Tissies [ I know you love me ]:

hejhej söting!

allt bra ?

kram tissies <3

#16 - - Maliiin:

Riktigt segt har det varit idag, så jag hoppas med på att morgondagen har mer att erbjuda :) Kram!

#17 - - maria:

sv, haha nee det var det inte ;D, inte så mkt precis köpt hårfärg ;D ska du göra ikväll då?

#18 - - johanna:

söt blogg :D allt bra med dig ?

#19 - - emma:

Allt bra?

Puss

#20 - - Alexandra:

Jaså, tack!

Skitfint skrivet :o

#21 - - Cajsa:

tack! :D kramisar! :D

#22 - - Tobias - Mitt liv genom en kameralins:

Hejsan!



Hur har din dag varit? 



/Tobias

#23 - - Ulrika:

SV: Inga problem :) Detsamma! Allt bra annars? :)

#24 - - Mari:

Husbil!!!

Vad underbart!!



Var ska ni åka???



Älskar camping!

#25 - - emelie:

bra skrivet tjejen!

kika gärna in på min blogg och svara på min senaste fråga :D

#26 - - sagha:

fin blogg

#27 - - Terese:

Bra skrivit!

Till top