Lågkonjuktur = Babyboom?

Läste en ganska intressant artikel förut.
Ja, jag vet att det har varit väldigt mycket bebis-inlägg här i bloggen.


Det var häromdagen då jag upptäckte att väldigt många går med en bebis-mage, barnvagnar, barnselar & bärandes på dessa små liv.
I sommar håller väl alla med om att det verkligen har varit en babyboom?

Men det här att det är lågkonjuktur kan ju faktiskt ha sin bidragande effekt.
När man kommer till en kris som denna kan det vara folk som omprioriterar sina mål här i livet.
Att jobb, då menar jag karriär, inte är något man strävar efter längre. Nu vill man ha familj och leva livet. Många inser väl att livet är inte över för att man får barn, tvärtom. Man inser att livet kan vara riktigt rikt mot en, många tar tag i sina liv efter man har fått barn.
Tro mig, jag har sett många som förändrats till det bättre efter att ha fått barn.

"En annan förklaring är att 80- och 90-talisterna nu börjar skaffa barn, de som är kända för att vara stora barnkullar. Sexualupplysaren Olle Waller, känd från tv-programmet ”Fråga Olle”"

Jag tycker detta låter intressant. När jag tänker tillbaka när jag var liten var var mina kusiners klass väldigt stor, det var ett akttivt år 1990 för många. Sen var ju alla klasser, då syftar jag på 1988, 1989 & 1990 ganska stora. Jag menar, det är ju runt denna tid många skaffar barn.
Det kanske ligger något naturen bakom detta? Födds man i en stor barnkull så kanske det ligger i ens natur att man får barn under samma omständigheter.. Fattar ni? Att man får barn när andra får det.

Fast detta behöver inte stämma för 5 öre, men det är ju en rolig tanke, eller hur?

Vad tror ni om detta? Stämmer det tro?

#1 - - Emma:

Sv: Idag blir det bara en lugn dag. Ska bara softa, själv? :)

#2 - - Ida:

Sv:

Tack så mycket =) Ja man blir så himla glad när någon skriver något så gulligt =)



Ja, det tycker jag också att det ska bli spännande och roligt att följa din blogg också =) Kram!

#3 - - alec:

kommer finnas på [email protected]

LÄGGER NER BLOGGEN

#4 - - vesna:

jaa låter roligt..

#5 - - SaraChristina:

jodå helt okej iaf :D:DD sj?

#6 - - Maria:

Det ligger nog någonting i det du säger.



svar: Ja, bada är ju kul :)

Samma här, om man bortser från städningen. ;D Slapp alltså. Har inga speciella planer för kvällen. Ska äta tacos och tortillas med familjen.

#7 - - Ebba lundell :):

i agree

#8 - - ANGELICA:

sv: förstår detta! :)

jo jag mår skiiiitbra :D du då?

#9 - - Millan:

lite offtopic kanske :P men vem fixade din bloggdesign gumman? ^^ Börjar du bli lite bebysugen kanske? ;)

#10 - - Nathalie:

fin design! :)

Haft en bra dag idag?

#11 - - emma:

hihi ja =)

gör du då? :D



Puss

#12 - - i:

Sv : jo det ahr ja haft ! :) sj ? :) PUSS

#13 - - emma:

hehe jajamen:)

#14 - - AMANDA:

allt är bara bra, jsälv då? :)

#15 - - Kan Dee ♥ Drawings:

Där ser man! Ja en Mustang skulle inte sitta fel! Tänk om man var miljonär och ekonomiskt oberoende.. Fyfasiken vad jag skulle leva livet då!



Hoppas du hade trevligt på power meet :) Massa kramar!

#16 - - Jennifer:

fin design!

#17 - - Sara:

Vi har det underbart här i USA! :) Shoppar som bara den ;) Ska förhoppningsvis åka till Niagarafallen också nästa vecka :) :)

Hur är det i Sverige då? Fortfarande stekhett? Kram

#18 - - maalinhe - fotobloggen:

Vill du vara snäll och rösta på min bild hos http://nilabukar.blogg.se/2009/july/finalisterna.html#comment

min bild är nummer 3! KRAM :)

#19 - - K:

Jo men det är ju vad du gör =P Snart kommer Hasselhoff till din dörr och delar ut dem! =D

#20 - - maria:

sv, hej :) kontaktade blogg.se men de sa att bloggen var registrerad på en annan mailadress och då sa jag att det inte var min och sedan efter det så tog de bara bort den, blev jättebesviken hade cirka 100 unikabesökare per dag :( , så nu får jag börja om igen ;( kram

#21 - - sanna:

fin blogg

#22 - - Pinky - it's my life bitches!:

haha, faktum är att du faktiskt har rätt! Skumt! XP Men en fin tanke =D

#23 - - ♥ Sandra ♥:

haha det är min pojkväns bil hih.. =)

#24 - - Julia:

tycker inte det är mer än vanligt iallafall

#25 - - LIZA.:

sv: nej kvinna det har jag inte, jag har aldrig varit i stockholm eller göteborg så det har aldrig hunnits. haha. jag är äkt norlänning, men jag vill ju också åka dit om du säger att de är så kul! :)



kram!

#26 - - johanna:

så nu har graviditeten kommit till västerås. För två sommrar sen var den i norrköping, det börjar längst ner i landet och jobbar sig uppåt :)

#27 - - nicki:

hej, fin blogg du har!

ha det så bra :)

kram

#28 - - Leia:

Ja. =)



Har också tänkt på det.

Har läst en massa bloggar där folk skriver att de ska ha barn. Hehe.

#29 - - Caroline, LINA FRANKღ:

Visst är dom söta :) hihi! Håller med dig om babyboom. ALLA har/ska/vill ha barn just nu!

#30 - - Caroline, LINA FRANKღ:

Visst är dom söta :) hihi! Håller med dig om babyboom. ALLA har/ska/vill ha barn just nu!

#31 - - J.:

Det är så grymt många som blir med barn nu!

#32 - - sanna:

ja det hoppas jag med! :D nu kan jag bara sitta vid mammas :(



puss & kram!

#33 - - Valeria:

gaah vad kul! :D varför flyttade du från denna underbara stad XD hihi

#34 - - J A G D E S I G N A R D I N B L O G G:

ååh jag vill med ha barn..oj ni har varit tillsammans länge..hihi

#35 - - Hannah Hale:

Sv: Min dag har varit alldeles för seg faktiskt. Inte kul alls. Själv?

#36 - - ida:

sv: haha den är väldigt slarvigt gjord, men tack så mycket! :D



haft en bra dag? (:

puss!

#37 - - maalinhe - fotobloggen:

Vill du vara snäll och rösta på min bild hos http://nilabukar.blogg.se/2009/july/finalisterna.html#comment

min bild är nummer 3! KRAM :)



fin blogg föresten ! :)

#38 - - hanna:

åhi tacktack :)

puss

#39 - - vesna:

tack så mkt =) Allt bra?

#40 - - nina kartal:

nää ja dansade en termin förra året, o nu anmälde jag mig till att dansa på invigningen av musikfestivalen och av partille cup. det har vart hur kul som helst så jag ska nog börja till hösten :D

#41 - - caroline:

svar: han är en engelsk ridponny =)

jag svarar på kommentarer, själv?



jag är med i veckans blogg, vore snällt om du kunde rösta :D http://elinbjorkanders.blogg.se/2009/july/veckans-blogg-rosta-pa.html#comment

sry om du inte vill ha sån här reklam!

#42 - - i:

Sv : typ kompisar bara sj ? :) <3

#43 - - Ida:

Sv:

Japp helgen har varit bra =) har din helg varit bra ?

Okej , det rätta svaret kommer upp på min blogg om en liten stund =) Kram

#44 - - Anonym:

Hoppas du haft en trevlig helg! =)

#45 - - maria:

sv, aa man får ju alltid hoppas ;D, har ju bara haft denna bloggen i en dag än så :)



kram<3

#46 - - sanna:

svar: ja men visst är den

#47 - - Hanna:

Hey!

Jag är med i en sommartävling där man kan vinna en dator. Det hade varit jättesnällt och gulligt av dig om du hade kunnat klicka dig in och rösta här:

http://www.asusnordic.com/summertour/?p=338

(klicka på den rosa snäckan till höger om bilden, det tar bara en sekund)



Jag ligger just nu efter med en del röster, men jag ska kämpa mig upp i toppen – förhoppningsvis med hjälp av dig! ^^ Skicka gärna en kommentar tillbaka, så att jag kan tacka…



Kram//Hanna



P.S. Det kan ju fan vara så.. Intressant. :)

#48 - - Malin-Hockeyfruga:

hehe verkligen!

hehe skönt de.. önskar min tele ringde nån gång haha;D



intressant...kan nog vara möjligt faktiskt..

#49 - - LIZA.:

sv: ja de ska jag, den dagen jag får pengarna till det, i promise! :)

#50 - - Leia:

Ja verkligen =)



Vad gör dudå?

#51 - - Maria:

svar: Jodå, sånt kan också vara roligt. Och tacos är ju gott ;D

Det blev en promenad med en kompis också och nu ska jag se film.

Vad har du gjort ikväll?

#52 - - AMANDA:

ingte spec, själv då? :) hehe

#53 - - Linda - det handlar om helheten!:

Haha ja, inte många minuter mellan etuna o v-ås! =D jag instämmer om ikea. kan knalla runt där i evigheter! älskar det verkligen.. vi kanske kan ses o göra ikea osäkert nån dag! Haha =D



ser förresten att du har bloglovin. ska vi följas..? kram på dig

#54 - - ida:

sv: jodå, bra :)

lite segt med nästan 2 timmars böner bara ;)



puss!

#55 - - J.:

Sv: Jag både känner några som fått barn och några som är med barn! Bebisar överallt!

#56 - - em:

ja, tyvärr gör man ju oftast så - bara raderar mailen eller blockar, istället för att spara och visa polisen. :/

#57 - - Ida:

Jag tycker jag ser gravida magar överallt!

#58 - - i:

jaha okej härligt med snart sommarlov då !:),

PussPuss

#59 - - emma:

okej,jag med :D

#60 - - carolina:

Med mig är det fintfint :-)

#61 - - sanna:

svar: ja jag gillar den! :)

#62 - - SaraChristina:

Trvligt =) vad är det du inte förstår?:P

#63 - - K:

Ja! Jag skulle också säga hjälp om han plinga på min dörr =P Ja, jättenice - hade gärna behållt presenten själv ;P haha

#64 - - linnea:

sv: jodå utom idag då:)

#65 - - nicki:

sv: ja till måtta, tråkigt väder dock :/

själv då?

kram

#66 - - adina:

Vill du vara JÄTTEGULLIG och rösta på mig hos linda i en veckans bild-tävling här> http://lindazakrisson.blogg.se/2009/july/dag-satt-rosta.html?_tmp=3df7e50b2eb3059cc6a95efaa52f2eed545a27c8

Det skulle verkligen göra mig jätteglad!

Jag är nummer 4.

#67 - - Helena:

Sv: Det är jätte pirrigt även fast det är 6 veckor kvar men ändå :P

Oj, vad tidigt :)



Puss

#68 - - Maria - f a s h i o n s t a r s ☆:

haha nejdå jag förstod! och tänkte detsamma =)



intressant läsning! tror absolut det kan stämma

#69 - - FRIDA HJÄRTA KEVIN:

sv; eller hur :D

#70 - - Begonia:

sv: haha jo båda är ju jättevackra! Men dum anledning att kicka en 22åring för att den är "för gammal". Eller? haha, fast de kanske insåg hur dumt det lät att kicka henne trotsallt. Vem vet? :) Puss

#71 - - Heyli:

ja den va verkligen jättebra!

#72 - - Sofia:

Det stämmer nog och många skaffar barn trots att dom är väldigt unga tycker jag...

#73 - - AMANDA:

okej, vart jobbar du? :)

#74 - - Linda - det handlar om helheten!:

jag har just lagt till dig på bloglovin sötis! =D



#75 - - i:

jaha haha okej, aja bättre en inget :)

#76 - - carolina:

Helt rätt, dock har "babyboom" inte jobbat sig hit än, men det kommer nog så småningom.. ;p



#77 - - sanna:

svar: ja jätte söta.

#78 - - nicki:

sv: så bra (y)

inte så mycket, börjar moppekurs så det blir lite skoj!

händer för dig då?

kram

#79 - - ida:

sv: haha jo det är klart :)



haft en bra helg?

puss!

#80 - - ELLEN AHL AXELSSON:

sv: hihi tack! ;D,

#81 - - Ebba lundell :):

det vare :D

joo den har vart ashärlig :) hur har din helg varit då?



kramar

#82 - - LIZA.:

sv: Tack så hjärtligt, de värmer! :)

#83 - - Ida:

Sv:

Åå så härligt att höra =)

jag har ingen aning än om vad som händer i veckan. det återstår att se =) vad ska du hitta på ? =)

#84 - - Alina:

hihi=) jag har också haft en riktigt bra helg! lite fest och lite chill=) kramar

#85 - - Mimmi:

Det har ar javligt intressant. Jag har last och tankt pa samma amne. Jag ar ju en 80-talist och tycker att helt plotsligt har alla mina barndomsvanner blivit mammor. Det ar ju det som galler.

I hogstadiet var vi 30 per klass och vi hade anda till F sa fran klass A till F. Det ar ruskigt manga och det bara i en liten kommun i Stockholm. Sen laste jag pa aftonbladet att nar folk forlorar jobb och ekonomin blir hard sa har folk mer sex, bade for att det ar ett gratis nojje och for att man blir lite deppig tydligen.

#86 - - Deniesé:

Godmorgon :)

Vad händer idag sötnos?

#87 - - K:

hehe ja, fullt upp!!! =D Det är tur, Hasselhoff sa att han hoppas över mina egna rumpsmek för att han vet jag är busy... så nu drar han direkt till er! =D

#88 - - Valeria:

okay, där ser man! Jo det är fruktansvärt dyrt att bo här :/

#89 - - Caroline, LINA FRANKღ:

Igår spelade vi på någon rutten bana med hängande nät. Däremot brukar jag spela på Bellevue och hyra bana, det är roligast :) Annars finns det lite fina banor runt om i stan fkt :) så kul med tennis!

#90 - - E L V I R A:

Svar: ja bara bra, du då?:)

#91 - - Linda:

Sv: Filmen var sjuuuuukt bra! Du måste se den=D



Jag har också lagt märke till detdär,närjag sitter i kassan så kommer bebis och bebismagar helatiden=P

#92 - - Mia:

Jo, jag har nog också upplevt att det råder en baby boom just nu faktiskt :) Ha en fin start på veckan! <3

#93 - - matilda:

smart tabke måste jag säga, intressant!

#94 - - Debbie:

Ja, jag tycker alla får barn runt omkring mig! Och så tycker jag det har varit de senaste typ två åren! Men trots att alla vänner får barn måste jag hålla i bromsen för egen del, haha :P

#95 - - Emma-Gill:

haha ja visst är dom :p

jo då allt har vart okej :) känt mig bara lite små handikapad för att jag har haft on i ryggen (brukar aldrig ha ont ngn stans) haha <3 sj då hun ?<3

#96 - - moi:

hmm jaa asså jag tror de har lite med lågkonjukturen att göra, menar folk blir kickade och då har de inget att göra på dagarna så de har sex typ.. o alla vet vi ju vad de kan leda till

#97 - - ♥ Sandra ♥:

hihi :P



Ja dom har sjut mycket fint tycker jag =)

#98 - - hanna:

åh tack så jätte mycket :D

vad glad jag blir

pusss

#99 - - Malin-Hockeyfruga:

ja fy sjuttan..riktigt jobbigt:/

allt bra idag?

#100 - - Rebecca:

Jordgubbar är jätte gott =)

Jodå min helg har vart hyfsad, hur har din varit?:)

#101 - - AMANDA:

okej :) vart ska du börja dårå?=)

#102 - - J A G D E S I G N A R D I N B L O G G:

kanon bra hiss och diss..händer hos dig idag då ?

#103 - - Emelie - EmeliesPlace:

Jag håller med dig! Väldigt intressant inlägg :D

#104 - - Ida Hasselqvist:

SV: jotack (: med mig är det bara bra.

Vad händer idag då?

KRAAM

#105 - - Amanda:

ja, jag tycker definitivt att jag ser gravida och småbarn överallt för tillfället, så det är nog sant!

#106 - - Antonia c nilsson:

hihi tack :)

om du kollar på min blogg nu så har jag precic upptaderat från öland och skrivit lite hur jag har det:)<33

#107 - - ★ Savefors★:

Missa inte frågestunden i min blogg

http://saavefors.blogg.se/2009/july/fragestund.html#comment



Kram

#108 - - J.:

Sv: jag med!! Barn är helt underbara.. Ska vi lägga till varandra på bloglovin? :D

#109 - - Maado:

Ja det är riktigt många som ska ha barn i höst, flera av mina vänner ska bli föräldrar.

JAg vill också!



Ja det är klart jag ska visa ;) Fast just nu ser det ut som ett bombnedslag, haha

#110 - - SaraChristina:

hah ahaa okej :P brukar du läsa kissies blogg?

#111 - - emelie:

sv: :) gör det.

#112 - - MOA:

sv; Jaa! :D

Typ ingenting, chill.. Ganska dåligt väder ännu :p



Själv?

#113 - - frida:

vilken söt blogg

#114 - - shamiiiii:

va söta bebisar!!

#115 - - Louise:

sv:

hehe tack! :) och detsamma!



Ja eller hur är den söt, en sån skulle man ha. haha!

Ja, gud så mysigt det skulle vara med en liten bebis, men det gäller först o få ett riktigt jobb och egen lägenhet. I alla fall för min del:) Men det kommer väl så småningom :)

Puss!

#116 - - Sara:

Usch med regn och blixtar ju :/ Här är det i alla fall fint väder :) :) Blir kanske en tur till Hampton Beach idag igen :) Kram

#117 - - Helena:

Sv: Oj, så du har bott "själv" länge du då :)

Var det inte läskigt att bo själv i början ? :)

Puss!

#118 - - Vicki:

Jag har också märkt det! :O Jag sa det till mina kompisar här om dagen att jag tyckte att alla var gravida nu för tiden!

Fin blogg btw :)

Kram!

#119 - - amanda:

sant, många får barn nu, vet ej vad beror på men det du skriver stämmer säkert

Till top