The Imaginarium of Doctor Parnassus

Alla kommer vi ihåg den dagen då Heath Ledger dog. Den 22 Januari för den som inte visste.

 

Vad som snabbt kom till känna var att han höll på med en film som han inte hann att avsluta, nämligen The Imaginarium of Doctor Parnassus.

Filmen skulle ha haft preimär den 4 december här i Sverige, men har av någon anledning skjutits upp. Men jag väntar med spänning inför denna film.

 

Visste ni att man tillsatte in fler skådespelare efter Heaths bort gång? Inga mindre än:

Heath Ledger - som den "verkliga" Tony

 

Johnny Depp - "Fantasi" Tony

 

Jude Law - "Fantasi" Tony

 

Collin Farrell - "Fantasi" Tony

 

Måste bara tillägga, visste ni att modellen Lily Cole är med i filmen som Valentina?

 

 

Kort om handlingen

Dr Parnassus leder ett resande teatersällskap, som är mer än vad det synes vara, tack vare en gammal överenskommelse med Mr Nick, djävulen själv.
Priset är dock högt, hans dotter Valentina, och i en desperat jakt att slippa undan, anlitar Dr Parnassus bland annat Tony, som träder in i Parnassus parallela drömvärld.

 

#1 - - Angelica - makeupartist:

taaack så glad jag blir =)

#2 - - SARA:

Den filmen skulle jag vilja se!! :) kram

#3 - - BlueRoseCase:

Läste om filmen och tyckte det lät som en spännande lösning med flera skådisar. Julen, ja då, det blev ju "The Little Vampire" som äntligen kommit på dvd och Kents nya bland annat. Hade tomten med sig nåt till dig då?

#4 - - Rania:

tack så mycket! Jo alla säger det, ska se den snart ;)

#5 - - josefine:

jorå, helgen har varit helt okej. hur har din helg varit då? puss

#6 - - C.mode:

sv: Helgen har varit finfin , och din?:) kram

#7 - - nickie:

Jag fick den i julklapp, och det står tyvär inte var den kommer ifrån! men vill du så tar jag reda på det:)

#8 - - Stefan:

Filmen verkar bra, men varför var de tvungna och ha massa skådespelare till samma roll. Det duger ju med att bara ha en efterträdare när Heath Ledger avled.

#9 - - jenny:

sv Åh vad kul :)



Har inte hört talas om den där filmen... xd

#10 - - Lisa:

kikar in=)

#11 - - Helena:

Sv: Ja, jag har haft en bra jul :)

Hur har du haft det då? :)



Puss

#12 - - Sassy:

Den filmen måste jag se!



Det är oftast et väldigt roligt jobb som ger mycket tillbaka, och man träffar så många spännande personligheter!



#13 - - Matilda:

oj, har det redan gått snart ett år. känns som nyss.



den där filmen borde man ta och se, så, det ska jag göra tror jag bestämt!



sv: det är väldigt varierande, pris per bild alltså. beror på innehåll/detaljer/tid osv.

#14 - - Ally:

spännande, älskar heath ledger

#15 - - ANGELICA:

ja! Men först ska jag se denna, verkar grym!

#16 - - Huyen:

Johny Deep e en av mina favorit skådespelare :P

Hur har din dag varit?

Läs mitt nya inlägg och berätta om hur du bevarar dina minnen på min blogg? <3 Kram

#17 - - Malin:

SV: hur mår du ? :D

#18 - - Nina:

den filmen vill ja se :D

Till top