Lite skvaller.

 

Stig Larssons Millenium-trilogi som både böcker och filmer har gjort megasuccé i Sverige och i utlandet.

Just nu pågår förhandlingar mellan det svenska filmbolaget Yellow Bird och amerikanska Sony Pictures. Hollywood vill nämligen göra sina egna filmer av böckerna!

 

Spekulationerna kring vem som ska mantla rollen som Mikael Blomkvist ska både ha nämnt Brad Pitt och Gorge Clooney. Vilket känns ganska okej faktiskt.

 

Rollen som Lisabeth Salander däremot har det spekulerats både Ellen Page, Kristen Stweart och Nathalie Portman. Om dessa rykten skulle stämma skulle jag sätta fröken Portman i rollen som datahackern.

Hon känns ju ganska så självklar (framför allt i jämförelse med Stewart och Page) i rollen. Tror även att hon är den mest erfarne av de tre att kunna ta sig an rollen bäst. Men vad vet jag?

 

Har jag rätt? Eller är jag helt ute i blåbärskogen?

#1 - - vesna.blogg.se:

jaa :) sjda?

#2 - - SARA:

Vad spännande! Jag gillar verkligen Portman, men jag tror hon skulle se alldeles för snäll ut :/

#3 - - Emelie:

Jag håller med dig. Portman känns självklar tycker jag. Hon skulle passa jättebra :)

#4 - - Anonym:

va med min tävling i min blogg(gissa kändis)

#5 - - mia:

såg första filmen idag, den va sjukt bra! hoppas verkligen hollywood vill ta del av den (;



btw, tänkte bara säga att del tre finns att läsa på min blogg nu :)

ha en fortsatt bra kväll, kram mia :)

#6 - - Novalie:

Jag håller tummarna för att det inte blir Ellen Page! :)

#7 - - ida myrin ♥:

sv: jadå, helgen var bra :)

din då?



puss!

#8 - - Johanna:

Här är allt bra, själv då?



Hoppas de kan mäta sig med de svenska filmerna.... blomkvist är ju nykvist och salander är ju rapace....

#9 - - simone:

Nu känner jag mig vilen, måste faktiskt se en film! :)

#10 - - jenny:

okeej

Till top