Inglorious Basterds



Jag har inte varit hemma förens nu. Direkt efter jobbat drog jag och älskling på bio. Gissa vilken film det blev?
Till er som inte förstod (trots att jag har bilden ovan) så var vi på premiären på Inglorious Basterds.
Filmen var verkligen i sann Quentin Tarantino-anda!

Kort om handlingen
Under andra världskriget är Frankrike ockuperade av Nazi-Tyskland. En grupp av judisk-amerikanska soldater mer kända som "The Basterds" går på jakt efter nazisterna. Genom att döda och märka sina offer sprider dom skräck bland de tyska arméerna.  
Man får även följa hur Shosanna Dreyfus planerar sin hämnd på de som slaktat hennes familj.


Resultatet av filmen blev en succé!
Jag totalt älskar filmen! Många hemska och blodiga scener, plus en gnutta ironi är ett recept helt i min smak! Filmen är uppbyggd på så vis att man få följa olika personer hela tiden (skönt det, vem orkar se Pitts ansikte hela tiden?).
Jag är barnsligt förtjust i andra världskriget och allt med dessa konspiration-teorier. Mycket spännande!
Ni som också såg filmen idag, vem mer än jag & T blev förvånade av att se Mike Myers med i filmen?

Betyg: 5/5

Vill du läsa mer om filmen? Gå in här då!

Trailer
#1 - - Helena:

Men den måste jag ju se :D



Hoppas att du får en bra helg:)



Puss

#2 - - pelle:

ÅÅÅÅÅÅÅH, fan vad jag vill se den där! Tarantinos rullar är ju alla lika förjävligt bra.



Nu är jag avbis på dig!

#3 - - Lovisa winther är mitt namn! :D:

hej åh sånt e jag så dålig på men den lucktar underbart!

#4 - - Laila♥:

hehe för roligt :P Vad har du gjort idag då? =)

#5 - - Erika:

sv. Vad bra :D

Allt är fint här också ^^

#6 - - Ida:

Okej. Vilken film såg du då?

Det var ett möte med en grupp som hjälper/pratar/stöttar ungdomar. & jag var där för en insident här i sommar.

#7 - - Patricia:

den va helt okej :) hur va din?

#8 - - sanna:

hejj , hur mår du ? ( :

kram!

#9 - - SARA:

Den vill jag också se, vad kul att du tyckte den var bra! :D Kram

#10 - - laura:

jaha okej;D jag ska nog ut till birsta idag:D själv då? :D

var filmen nå bra? :D

kram!

#11 - - bella:

jaaa, såäre ;D

igår kväll gjorde jag inte så mycket. chillade för det mesta, själv då? :)

#12 - - Ida Björck:

mysigt med bio, och filmen lät riktigt bra :)



ja jag älskar verkligen min linje, den passar mig som handen i handsken :D hah, eller hur man säger

och igår gjorde jag inte spec mycket, tog det lugnt bara :)

#13 - - A L E X A N D R A:

sv; åh tack så mycket! :)

jodå, igår hade jag en helt okej dag :) du?

#14 - - matilda:

sv. Jag ska träffa kompisar och gå på middag ikväll sj då?

#15 - - N O E S C A P E:

sv: Åh, thanks sweetie jo det gick superbra! skrev om MIKAs på bloggen :)

#16 - - Antonia C Nilsson:

hehe det var det värkligen! ;) hehe japp sj'älv ?:)

å den filmen vill jag se :)<33

#17 - - Carro:

svar:Jo, jag tror också det, men man får ju hoppas att ngt av barnen överlever iaf :D

#18 - - Mindy:

Godmorogn gumman..Hoppas att du får en skön lördag.kram

#19 - - jenny:

jaa :D

nå den här dagen har ju just börjat :D men vi kan ta dagen i går :p den var bara bra :D sjj ?:)

#20 - - LIENE:

sv: Kul att du tycker det, för visst är den söt:D

Den filmen verkar bra!

#21 - - Anonym:

jag med =)

#22 - - Emma:

låter som en bra film:)

#23 - - Marina:

sv: okok, jag gör inte så mycket :)



åh har tänkt gå på den eller G.i joe men vet inte vilken än:)

kram

#24 - - Kandii:

Sv: i helgen är jag på en loppis och hjälper till. själv då?

#25 - - Anonym:

hmm... då får man kolla in den =)

#26 - - FRIDA HJÄRTA KEVIN:

sv; :D

Ja, det har jag. har du?:)

#27 - - Emelie - EmeliesPlace:

den där måste jag se :)

#28 - - Cajsa:

hehe det tycker jag verkligen att du ska och gör du det så säg till så kan vi ses! XD

#29 - - myrins ~:

sv: aw tack! men jag är faktiskt inte sjuk (än), som tur är :) därimot är jag livrädd för att bli!



är det inte? :o

då kanske det inte är värt att ta det än..



puss! ♥

#30 - - Anonym:

sv; okej härligt! :) ne vet inte än, sj?

#31 - - vesna:

vill se den filmen, regissören är så grym, han har gjort så bra filmer, så tror att filmen e bra =)

#32 - - Felicia:

sv: Ja, det har jag verkligen :)



Puss

#33 - - vesna:

jaaa =) ha en fin dag

#34 - - malin:

hade en jättetrevlig dag igår!

Måste se den här filmen!

hoppas du haft en bra helg.

#35 - - Erik Keding:

Jag ska antagligen se denna imorgon, den verkar grymt bra. Ännu mer efter detta.

#36 - - Anonym:

den verkar riktigt bra!

#37 - - JasmineLinde:

Då kanske man ska se den :)

#38 - - Vilma:

fin blogg! :)

Till top