Praktik på perukmakeriet.

Hallå gott folk!
Tar nu en paus från allt jobb ett liten stund. Kom hem för ett tag sen, men det var bara att sätta igång med det andra på en gång.

Ni som har varit med och läst min blogg länge nu, vet att jag är lite av en mångsysslare. Som ni kan hitta i äldre inlägg så ser ni även att jag kan tamburera.
Vad fasen är tamburera? tänker ni nu. Tamburera kallas det när man skapar peruker av olika slag. Just peruker jag har aldrig testat, men där emot har jag gjort: Brösthår, mustacher & skägg. Kan även passa på att jag kan även göra hårförlängningar.  

Hittade dessa gamla bilder, som ni kan få ta del av.


Första test övingen jag fick göra. Haha, herre! i vanliga fall när man tamburerar så använder man sig endast 1-2 hårstrån, men när jag börja hade jag säker 10! Vilka bamse knutar!



Min första mustasch! Hoho. Nej, men detta vara det första jag gjorde som blev en klar produkt. Men fy vad jag fick träla med den. Brände mig ett x-antal gånger, hann även med att klippa mig i fingret innan den blev klar.
Tro mig, det var inte så lätt som man kan tro, men sjukt roligt.


Såhär gjorde jag min hårförlängning. Coolt va?!
Denna gjorde jag till en toffs, det vill säga att man har i den när man har en hästsvans. Allt i rött hår of course.
#1 - - Amanda:

Haha, vad coolt! :D det har jag aldrig hört talas om förrut. Vad har du gjort idag? :)

#2 - - Emma:

haha vad roligt :D

#3 - - Antonia C Nilsson:

hehe försiktig kan man alltid vara ;)<33

#4 - - Maado:

Coolt! DUktig kicka ^^

#5 - - Gabriella:

Tack sötis :)

#6 - - bella:

jaaa, så är det :D

killarna vs. tjejerna i vår klass :)

#7 - - Elin:

sv: tack :)

ja jag har också bara jobbat, men det har varit helt okej :)



Puss

#8 - - ♥ Jessica - Fotar och designar bloggar ♥:

tack vännen..allt bra?

#9 - - simone:

Sv: Precis! Som en vanlig hård tvål, fast mjuk ^^ Men shiiit.. på den lektionen hade jag velat vara, vad häftigt! :)

#10 - - tess:

hehe, vad kul det sgå ut :P

#11 - - Sanna - saos.blogg.se:

svar Javisst är dom tjusiga! ^^ Jag älskade dom!

#12 - - Laila:

haha nawh du är för söt :) <3

#13 - - Maado:

Ja det känns bra =)

Jadu dt verkar dock som jag trillat dit ordentligt febern ökar ganska stadigt =(

#14 - - Hilea:

oj, vart gör man sådana utbildningar??



japp jag kör lastbil.

#15 - - sadia:

coolt :)

#16 - - Erica:

Hallå sötnos! :D



Vi tänkte festa teet här i helgen, pappa fyller ju 50 så ja tänkte bara fråga om du kommer ner nånting? :D



Puss!

#17 - - Mindy:

Godmorgon..Ja det är underbart att bära på ett liv som snart är hos oss..Så du går i de tankarna..så skoj.Ha en skön tisdag.kram

#18 - - Jenny:

Vad ovanligt att kunna det =) Cooolt =)

#19 - - SARA:

Tack! :D Ja du hade passat jättefint i lite ljusa slingor :)

Gud vad coolt!! :)

#20 - - Daniela:

haha absolut :D

tja, dagen har väl inte ens börjat! haha, sitter hemma på "sjukledigt" at the moment så ;) din dag?

#21 - - pelle:

men brösthår?! va? ;P när och var använder man det?

#22 - - A L E X A N D R A:

sv; hehe ojdå! Jadå, helt okej bara att nu är jag på rätt så dåligt humör :S själv då?



åh vad häftigt!^ :D

#23 - - Sessan:

Auuw, du är så himla snäll raring! Blir alltid så glad när jag ser ditt namn nere i kommentarsfältet! Muchos besos <3



Jag hade verkligen skitkul nere på mässan i gbg! Avundas mig behöver du inte, du är själv vacker som få <3

#24 - - jenny:

Aa det är coolt :)

#25 - - LIENE:

haha men gud vilka klippningar:P

#26 - - rebecca:

hehe...det var lite svårt :P

#27 - - Erika:

sv: Ja den blir verkligen sockersöt :D

#28 - - O T H I L I A:

hihi, ja!:), okej, nej ingenting! eller jag hade träning, dudå?:)



KRAM

#29 - - Maria:

Mycket speciellt yrke måste jag säga. :) Du har inte funderat att börja arbeta med det någonstans då, när du kan tekniken och allt?



sv: Jaså, jaha. Jag trodde att det hade hänt för inte så länge sedan (jag är lite trögfattad).



Igår gick jag på stan och letade kläder. Idag har jag inte gjort så mycket. Du då? :)

#30 - - Lexie:

vad coolt :D

#31 - - martina:

det där såg ju himla roligt ut :) du är en flitig flicka du :P

Till top