Vad är problemet?

Är det fel med mamma-pappa-barn?

Jag är något som jag frågar mig själv den senaste tiden.
Vi som läser aftonbladet dagligen förstår kanske vad jag syftar på. Ja. nu jävla ska jag ge mig in i en kategori där det är svårt att vara "politisk korrekt".

Jag personligen hyser inget agg mot homosexuella, transsexualle, bisexuella, ja allt vad det kan vara.

Men något har faktiskt börjat irritera mig något förbaskat.
Varför har det blivit så fel med mamma-pappa-barn? Sen när skulle det vara fel? Hela tiden känns det som att den här "kärnfamiljen" (mamma-pappa-barn) är något medeltistänkande, något som måste förändras/förbättras.
Nu den senaste tiden känns det bara som att "regnbågsfamiljer" (mamma-mamma/ pappa-pappa) försöker hävda sig i samhället p.g.a. förtryck osv, säga vad som är så fantastiskt med att vara just det än en "kärnfamilj".

Samma sak när det kommer till snopphatarna, nej, femenisterna. Hela tiden är det något nytt dom vill komma med. Först var det väl rösträttigheten för kvinnor - det fick dom, kvinnor skulle få arbeta precis som männen - det fick dom, ja och så vidare och vidare..
Vad vill dom med männen igentligen? Införa snoppförbud? Snart blir det väl förföljelse av män..

Varför ska det vara så svårt att vara tacksamma för det som redan har åstakommit?
Vi har jämnställdhet (ja, så gott det går ialla fall) mellan homosexuella & femenister, men hela tiden så tycks det vara något som inte passar någon..

Men känns det inte som att vi tappar balansen?


#1 - - alexandra (::

jodå jag har haft en bra dag (: sj?

de stämmer de du skriver ! man blir lätt lite irriterad på de dära!!



kram ! (:

#2 - - jasmingz.blogg.se:

yeafan:D

#3 - - Cajsa:

hihi, nice! ^^

ska gå och lägga mig nu! natt natt!

#4 - - Sophie:

sv. Eller hur verkar den?! kan inte vänta tills hösten längre! :) förstår din åsikt om kärnafamiljer.. du kan ha rätt faktiskt .

#5 - - H A N N A | [ e s t h . b l o g g .s e ]:

ja, sidan är bra, tycker dock att den är alldeles för rörig!

#6 - - maria:

jaså? fan vad kul :D

#7 - - Cajsa:

kan inte sova! :(

#8 - - Cajsa:

tänker för mycket...började tänka så mycket negativa tankar att jag började gråta.. :/

#9 - - maria:

det är lugnt o fråga!

det är min pappa;/

#10 - - sanna:

haha ja tack då ;P puss & kram på diig

#11 - - simone:

Haha YES! ;D Jordgubbar e gott! ^^ (Y) :D

#12 - - Anonym:

idag är det bättre men är bakis XD

#13 - - Linda - ndaiL:

Gomorron!!



Hoppas du får en fin söndag :)

#14 - - Sophie:

heheh OKEJ men det roliga är vilken glädje som är i paraden. Sedan alla olika ekipage! ;)

#15 - - malin:

A, den är sjukt rolig! :) så jag rekomenderar verkligen den.

#16 - - Hannnoll :):

Fin blogg! =)

#17 - - Anonym:

svar:tackar =)



vad bra att tipset blev bra då :D

#18 - - Anonym:

tack så mycket!= )

#19 - - Sofia:

Jodå jag har haft en bra helg! sj? :)

#20 - - LIENE:

jag tror många tappar balansen.

bra inlägg!

#21 - - rebecca:

hihi tack =)

#22 - - mariaelisabeths':

ah riktigt spännande :) klart ja berättar hur det går och vad det är för nått ;D

#23 - - My:

Svar; Okej! :)

Blev någon actionfilm jag int kommer ihåg namnet på. Har du för dig då?

#24 - - Yemmas:



Vilken eller vilka bloggar anser du vara större bloggar? När blir en blogg en stor blogg? Vid 50unika, 500unika eller 5000unika besäkare?

#25 - - kajsa:

hejsan! ett tag sen nu, vgd?

#26 - - Marina:

bra sagt! :)



sv: tack så jättemycket, vad glad jag blir! :)

Förlåt för det dröjande svaret,inte varit så aktiv på senaste.

Kram!

#27 - - felicia:

hehe okejj :) idag ska jag på filmkväll & bara ha mys :) dusjälv?

puss

#28 - - ceelinee ♥:

Svar: :) Hon ska iväg till sydafrika på ett volontärarbete i 11 veckor :/

#29 - - A L E X A N D R A - fotoblogg.:

svar: haha, jaa. men just det videoinlägget blev helt konstigt! ;(

kram

#30 - - jossan:

jo jag med :) vad tycker du om min nya kofta? <3

kramis

#31 - - jasmingz.blogg.se:

jafan:D verkligen:D

#32 - - pelle:

det känns som om den bästa neutraliseringen av HBT-frågor vore att avskaffa pridefestivalen.

#33 - - Erica:

PRECIS! Man borde inte attackera kärnfamiljen!

#34 - - K:

hehe ja aj som satan!

Förutom att skära av mig halva fingret har jag jobbat + haft filmmys med 2 barn =P Idag ska jag packa etc för drar på min 4 -veckors semester imornbitti! =) Din helg då ?



#35 - - Anonym:

haft en helt okej dag:) själv?

#36 - - Frida:

Svar: Tack så mycket :D

#37 - - Frida:

sv: Ja, visst var han söt? :)



Jag håller med dig, de får allt för mycket uppmärksamhet. Stör mig också på alla som säger att... ja, bögarna, är så "modiga som vågar vara sig själva", det vågar väl vi heterosexuella också? Bara det att vi inte skryter så förbannat mycket om vår sexuella läggning.

#38 - - HANNA:

sv: härligt att höra :) jorå bara bra med mig ;p

#39 - - Linda - ndaiL:

Vi ska iväg på kalas om nån timme :)

#40 - - CHRJ:

sv: min lördag var toppen! din? =)

#41 - - malin:

Asså badstranden och havet heter så! Badplatsen kan man säga heter så!



Så asså det är inget speciellt bad man gör, det ligger på Dalarö :D

#42 - - Anonym:

haft en bra daG? :D

#43 - - myrins ~:

sv: jadå, har bara sovit, men annars ;)

själv då?



puss ♥

#44 - - Hannes:

Visst är det! :D

#45 - - Jagheterintesune:

Har lagt till dig nu så lägg till mig... :)

#46 - - A:

jävligt bra skrivet! instämmer!

#47 - - F R I D A B R E M S:

Jag har skrivit jättemycket om detta ämnet på min blogg, kika in! :)



Allt bra annars med dig? :)



Läs om mitt nya liv som vegan :)



http://fridabrems.blogg.se

#48 - - Emma:

ha en bra dag! :)

#49 - - Emma:

Hej där! Haft en bra helg? :)



Väldigt bra skrivet förresten.

#50 - - F R I D A B R E M S:

Sv: Det är iallafall inte könet som avgör hur en person är. Kvinnor som tar massa skit utan att göra motstånd får väl skylla sig själv? Och det är långt ifrån alla män som ser ner på kvinnor.

#51 - - Sophie:

det var det verkligen ! var länge sedan jag såg paraden och även fast det regnade av och till var alla sjukt glada och på fest humör haha :D

#52 - - Cajsa:

hm, jo. men det varade inte länge. ska promenera av lite ångest nu. kram!

#53 - - Antonia C Nilsson:

...

hihi det var faktiskt riktigt kul och jag känner mig lite stolt över att jag vågade att ''åka'' på vatten skidor :)<3

#54 - - H A N N A | [ e s t h . b l o g g .s e ]:

svara gärna på frågan

i mitt senaste inlägg!



kram från mig

http://esth.blogg.se

#55 - - simone:

Ja, huvudvärken släppte lite idag men kommer tillbaka då och då :/ usch!



Vad ska du hitta på i morgon då? :)



Kram!

#56 - - http://mmajda.blogg.se:

SV: Ja, haha men det är den! Värd att läsa i alla fall! =) Vad bra då! Jo tack, samma här(:

Händer ikväll?

puss

#57 - - julia:

svar; ja jag förstår att du har en stor tomhet i dig. har du haft svåra tider efter att han dog ? ;/



min dag har varit skön faktiskt.. först vaknade jag klockan 12 av att solen lyste i mina ögon. sen slappade jag lite innan jag åkte iväg på match med damerna. sen när jag kom hem så åkte jag till dennis och myste. hehe

vad har du gjort idag? :)



kram

#58 - - Jenny - tankar, foton & musik:

hihi ja visst är dom?:D tack:)

#59 - - SARA:

Jo allt är prima med mig! :) Hur mår du då? :) Kram

#60 - - Ida:

Det känns verkligen som om vi lever kvar på medeltiden ibland...



sv; ja faktiskt, haha

#61 - - Anonym:

riktigt bra skrivet :)

#62 - - sofie:

sv; okeej ;)

idag har jag varit i vintrosa och tittat på beachhandboll =)

#63 - - tess:

bra skirvet. jag håller med dej till 110 %!

#64 - - isa:

fin blogg!

Har frågestund på bloggen,fråga vad du vill!:

http://isasvarld.blogg.se

http://isasvarld.blogg.se

http://isasvarld.blogg.se

http://isasvarld.blogg.se

#65 - - Anna:

haha man hinner ju inte :)

jag har haft en gaanska bra helg, själv ?

#66 - - Alina:

det är helt knäppt faktiskt. Bra skrivet!

nattinatti! =)

#67 - - adina:

tack så mkt!



alltså.. det är inte särskilt jämställt egentligen.. :)

#68 - - Janina - Modellen som skiter i alla måsten:

SVAR:

hehe ja det är hans typ av romantik iaf :) Alex är ingen sån där som köper rosor och bjuder på middagar med tända ljus ;) Så det här är hans typ av romantik lixom :) därför blir jag extra glad, minst sagt!

#69 - - Erica:

Svar: Mm.. :)

Hur är allt annars då? :)

Godnatt!

#70 - - K:

hehe ja det ska bli supernice!!! =D Sticker nu!!! Ha en bra dag!

#71 - - Mindy:

Godmorgon..Allt bra med mig med dig med får jag hoppas..Ha en skön måndag..kram

#72 - - Anonym:

vi har löst allt, gjorde det över tele :D

#73 - - Anonym:

sv: tack! :)

ska äta frukost nu på espresso house med mina vänner så detta lär bli en bra dag :D

vad ska du själv göra idag? :)

#74 - - Sophie:

sv: det var nog det svar det flesta kommer svara hahah !:) tack för att du svarade!

#75 - - Jessica:

Jag vet inte om jag håller med riktigt, men det är väl så att i många familjer är det ju så att mamma/pappa inte finns, det är ju många som är skilda osv också. Om man ska se det i ett större perspektiv.

För mig är inte en familj Mamma/pappa/barn för mig är en familj så mycket mer.



Men om jag ska hålla mig lite mer till det du skriver, så är det ju så att vi alla har olika åsikter om saker, och det går ju inte riktigt få alla nöjda. Och då är det ju så att man får gå halva vägen var. (inprincip, fast det inte funkar så bra). Nån kanske har lite mer rätt än andra och så kommer det alltid att förbli.



Jag anser att det inte något fel med homo eller vad man nu är.



Dock anser jag också att vem som helst ska inte kunna få skaffa barn i Sverige. (adoptera t.ex) I sverige idag är det ganska "lama" regler för att kunna adoptera. Du behöver t.ex inte vara en bra människa för att kunna få adoptera, och min gissning är att vem som helst skulle kunna skaffa ungar höger och vänster. Då sverige är väldigt dåligt land på sociala biten osv. Då dom helt enkelt skiter i hur folk har det och ser bara till att alla har nånstans att bo i stället.

#76 - - Cajsa:

tack sötaste!

#77 - - Anonym:

jo, att den var!= )

#78 - - Anonym:

svar:tackar =)

#79 - - N O E S C A P E:

sv: Aw, tack!

Haha, ja håller med sjuk film xD

#80 - - maria:

det kan jag väl göra!:)

#81 - - maria:

oj, råkade kommentera fel blogg(a) haha



åh, beklagar:( <3 vad hände? du behöver inte svara o´m du inte vill..

#82 - - A L E X A N D R A - fotoblogg.:

svar: tack och yes ;)

kram!

#83 - - Marina:

sv: javisst! känns bara som att om jag verkligen sätter "bloggpaus" så kommer jag komma efter några timmar komma med en massa att skriva om osv. Så jag skriver hellre när jag känner för det, utan bloggpauser osv. ehehe :)



kramar!

#84 - - irene:

rösta i min blogg vilken header som är bäst!!

#85 - - simone:

okej ^^ Vad jobbar du med då ? :)



Jag ska vara med några kompisar, sova i en stuga o så.. :)



Kram!<3

#86 - - HANNA:

sv: haha ja ;p allt bra? :)

#87 - - Linda Q:

Jag följer dig nu ;) Blir såklart jätteglad om du lägger till mig också =)

kram

#88 - - chasmine:

Jag tycker så här kanske inte har något med inlägget att göra men jag måste iaf tala om det: Jag tycker att det inte spelar någon roll om en människa blir kär i en svart eller vit person om det är en tjej eller kille om den har brunt eller blont hår, det är kärlek ändå och kärlek är det finaste och bästa som finns så länge den inte är oäkta! :)

och jag förstår inte varför (mest unga killar och gamla tanter) är homofobier det tycker det är det äckligaste och sjukaste som finns med kärlek mellan två människor av samma kön. Jag har verkligen kommit och tänka på att det just är som jag sa unga killar och tanter som håller på som dem gör, jag tycker man ska acceptera all sorts kärlek för det är en underbar känsla!:)

Till top