Drinktips!

Nu var det ett tag sedan jag hade drinktips, så nu blir det ändrig på det!
Lite sent kanske att komma med tipset nu, men det är lätt att komma ihåg nästa gång. Idag är det inte någon drink/cocktail som jag tipsar om utan idag är det cider.
Passar fint om man sitter på en uteservering efter middagen.

Jag rekomenderar Rekordelig - Jordgubb/Lime! Den är sjukt god! Tänkte tipsa om en sak som är himla gott.

Gör såhär:
Först fryser du in några "avsnoppade" jordgubbar i frysen.
När dom är helt genomfrusna så häller du upp cidern i ett highball glas, sedan lägger du i de frusna jordgubbarna i glaset.
På så viss håller du cidern kall utan att den blir "vattnig" dessutom kan du sitta och smaska på jordgubbarna när dom tinat lite i glaset!

Alkoholfritt
Du kan göra exakt på samma sätt, bara att ersätta cidern med en alkoholfri.
Hur gott som helst! Du kan även bestämma själv vilka frukter du vill frysa in och ha i cidern, bara låta fantasin flöda!
#1 - - Leia:

Man tackar, det var det också =)

#2 - - Josefin | Shadyblonde:

Sv: ja verkligen :) ibland är det såna dagar man behöver!

#3 - - Jenny:

låter riktigt gott ! :D måste testa göra de nångång :)

#4 - - Nellyhaglund:

Sv; tack tack :)

#5 - - Ävelicious:

hey sötnos !

nu har jag en ny blogg, finns i senaste inlägget.

Vi ses på den nya :)

kram

#6 - - Ida:

Okej, haha :) Just nu använder jag en sony ericsson T230. Så nu har du en nyare än mig.

Ja, jag har haft en bra dag. Sj? :)

#7 - - linnea:

hej fin blogg !

skriv en kommentar vettja

kram!

#8 - - j:

SV: haha jag tar bara det lugnt efter The voice!

#9 - - Malin-Hockeyfruga:

aha härligt o spännande!! :)

ja o sambon har druckit öl o kollat film haha, nu blir de sängen..toktrött;P ååh smarrigt med jordgubbsdrinkar..sommarfeeling!!

#10 - - karolinajonsson:

ja den har varit väldigt bra :D

#11 - - Cajsa:

nja, så där. har lagt det på hyllan tills på måndag..^^ hehehe.. :P

#12 - - bella:

åh, tack så mycket! :D

jadå, jag har haft en bra helg. du själv då? =)

#13 - - myrins ~:

sv: svarar också på kommentarer! :)



och funderar verkligen på ett sängbesök, haha.



puss!

#14 - - Julia:

Svar: Åh tack så mycket :')

Puss på dig!

#15 - - JOSEFINE:

godmorgon, hoppas du får en underbar söndag! :D

#16 - - Linn:

jättefin bloggdesign du har :) hoppas din söndag blir bra

#17 - - Anonym:

thanks a lot:)

ha en fin söndag!

#18 - - Linda Q:

Det måste jag prova!

#19 - - Natthakan:

Sv: Det gör inte jag heller. :D

#20 - - Oxid:

Ofta? jag har inte ps3 XD stackars mig </3 det var ju inte allt för dyrt heller </3

#21 - - Anonym:

svar.Dom har inget bättre för sig ;D

#22 - - jenny:

Ja det lät ju suveränt gott :D

sv: Haha, tack så mkt<3

#23 - - CHRJ:

sV: Ja, det var hur gott som helst! =)

#24 - - Erik Keding:

Instämmer i att den cidern är god, somrig

#25 - - Anonym:

svar: tack för din röst :)



Läs gärna mitt senaste inlägg om PJ-stilen. Alla har rätt att säga sin åsikt.

Hare gött! :)

#26 - - O T H I L I A:

ja visst är de! jag vet inte, 5 år kanske?.... spelar du fotboll?:D:D

#27 - - rebecca:

hihi :)

#28 - - jossan:

okej ;) jo jag med :) rösta gärna på mig i veckans blogg <3



(http://eemsn.blogg.se/2009/august/utkast-httppjohannabloggse.html#comment)



jag är nummer 13 :)

kram

#29 - - maria:

härligt!:)

det är bra med mig :)



vad blir det idag då?

#30 - - ida:

visst fick jag :) jadå, har du?

#31 - - Anonym:

ska du inte beställa något ;) ?

#32 - - adina:

tack!



åh wow, bra drinktips! det ska jag komma ihåg :)!

#33 - - JasmineLinde:

Rekorderligt är gott!

#34 - - Anonym:

jo, den är jättebra!= )

#35 - - Lisa:

härlig blogg du har!:D hur har din sommar varit då?<3:D kram

#36 - - Kandii:

Det där är en riktigt god cider. :)

#37 - - Julia:

det låter jättegott!! Ska testa :D



sv: Tack för att du ville vara med och tävla. Tyvärr har en annan tjej vunnit i den slumpmässiga dragningen, men kika gärna in snart igen så kommer det nya utlottningar så småningom :)

#38 - - Maado:

Jag har faktiskt inte testat den där men det låter ju inte helt fel en varm sommardag. Dock är sommaren över känns det som nu, blåser som f*n här.



Äsch, varför ska man smyga för? ;)

#39 - - Maado:

Ja men skojja inte! ;)

#40 - - SARA:

Haha, ja det var riktig lyxmiddag! :D Idag däremot blev det mcdonalds ;)

#41 - - Frida:

Svar: vart ingen bio :) Vi hade fått vänta runt en och en halv timma isf :) vad har ud haft för idg under helgen då? Kram.

#42 - - emilia:

jätte fin header ! ^^

#43 - - JULIA':

Sv: Ja visst va den gullig? :D

Ja, jag hade hand om den under natten, så släppte jag ut den imorse och då flög den iväg precis som vanligt. Igår störtade den nämligen hela tiden och det va lixom nästan tam, hehe. Den satte sig på handen lixom!



Pusss!

#44 - - Mindy:

Gott med cider..men fördrar alkofritt :=) Ha en skön kväll.kram

#45 - - ada:

sv: jo jag svarar på kommentarer & äter godis xd :) vad har du hittat på idag?

#46 - - matilda:

sv- det har gått bra =)! de kom trea. bilder kommer snart. förlåt om du inte fått något svar på din kommentar du lämnade i min blogg förrän nu, jag har varit borta och har därför haft en bloggpause, men nu är jag tillbaka igen! =)

#47 - - Sheriilyn - make your own fashion:

Åh frysta jordgubbar istället för is - det lät gott faktiskt!

#48 - - julia:

åh, de lät gott! :) hoppas de är bra me dig gumman, puss.

#49 - - Alexandra:

sv; min dag har väl varit helt okej, lite långtråkig bara.. själv då? :)

#50 - - Rebecca Utan Räkor:

Jag skrattar alltid lika mycket när det står att man ska "avsnoppa bären"

Jaha. haha



Sv: ja, det var roligt. Och ingen sa ju nåt heller. Haha =)

#51 - - Caroline, LINA FRANKღ:

:D

#52 - - Sandra:

Det gick jätte bra för henne :)

Hon kom på tredje plats i fredags och första plats idag :)



Har du haft en bra helg då? :)

#53 - - Sofia:

Den är riktigt god!



Svar: Jadå jag har haft en bra dag, är äntligen hemma. Hur har du haft det själv?

#54 - - sanna:

rösta på mig här : ) <3

http://eemsn.blogg.se/2009/august/utkast-httppjohannabloggse.html

#55 - - Laila♥:

Jag är hemma bara :P du då? händer det ngt kul i veckan? =)

#56 - - Antonia C Nilsson:

hihiih tack:).... <3

#57 - - Linda:

det lät gott

#58 - - Heyli:

va roligt att du gillar dem med :)

#59 - - karolinajonsson:

jag skulle bli otroligt glad om du ville rösta på mig till veckans blogg! jag är nummer 2 (: http://missdina.blogg.se/2009/august/nominerade-bloggar-1.html?_tmp=71398b32b6284b305521395ea0189e8742007c5e

#60 - - c:

Håller med dig, rekorderlig jordgubb-lime är så god! :)

#61 - - Ida Björck:

kul med drinktips :D

#62 - - N O E S C A P E:

sv: haha, yes :D

Vad görs då? ;)

KRAMAR PÅ DIG! :**

#63 - - Jenny:

Jordgubbar till drinkar är sjukt gott =)

#64 - - Mia ❤:

Kul med drinktips! :)

#65 - - Emma:

Jaja skönt o vara klar med gymnasiet! :)



Jodå min helg har varit väldigt bra :D din?

#66 - - Frida:

ohh, den där är så himla god!

Till top