Bloggpaus eller bloggtorka?

Har upptäckt att många bloggar tar en "bloggpaus" nu.
Varför tar man en paus?
Många svarar nog att dom har mycket att göra i skolan eller liknande. Ja, då att det är en bra anledning att trappa ner på bloggandet. Skolan ska ju inte lida för en fritids sysselsättning.

Det ironiska när man frågar "varför  bloggar du?" så är svaret ofta "för att jag tycker det är roligt att skriva", eller liknande.

Hur kommer det så sig att så många känner sig "tvingade" att blogga? Nästan alla börjar ju blogga för att det är roligt, inte för att det är ett tvång eller för att du skulle tappa en massa läsare.
Dom kommer till dig för att du verkar intressant & spännande, skriver bra inlägg.
Varför ska det ändras för att du undre resans gång fått många läsare? Bloggandet ska ju fortfarande vara något roligt.
Bloggtorka är ju också en anledning till att många tar en paus. Men har du inget att skriva om så ska du väl inget skriva? Att sitta och tvinga sig själv fram en massa inlägg är sällan lyckat.
Varför har man tagit på sig så mycket ansvar för något man inte lever på? (då pratar vi inte om Kenza, Stinalee eller Blondinbella. För dom lever ju på sina bloggar.)
Tänk på att: när du tycker det är roligt att blogga, då kommer andra tycka att det är roligt att läsa.

Ingens dag kommer att förstöras för att du inte skrev ett inlägg just idag.

Jaa, det var lite tankar som jag behövde skriva av mig. Hoppas ni förstog vad jag menar. Jag själv kände att det nästan blev ett tvång att uppdatera förr, men inte idag. Jag märker att allt fler besöker & läser min blogg när jag själv känner att det är roligt att blogga & inte blir ett tvång. Har ni känt så?

 
#1 - - Amanda:

sv: taack :)

jadå, helt okej faktiskt. dudå?:)

#2 - - Liene:

bra inlägg!



sv: kul att du gillar min blogg också:D

#3 - - Becca:

sv: hihi (: Några planer för dagen? (: Puss

#4 - - elaine:

haha okeej :)

ah det är den :D

#5 - - K:

Håller med =) Men det kan nog vara lite sådär, att de/man får panik över att "skriver jag inget så tappar jag de läsare jag lyckats få ihop". Samtidigt som det är som du säger, tvingar man fram inlägg blir det ändå inte intressant att läsa =) Inte för att jag tillförde så mycket i diskussionen nu men... =P haha

#6 - - Marina:

Ibland vet man bara inte vad man ska skriva om, och man har ingen lust, då är det bättre att låta bli att skriva än att skriva världens längsta tråkigaste inlägg ;) <3

#7 - - Jesi:

Ellerhur ingen har någonsin tvingat någon att blogga? hha xd

#8 - - Sofia:

Hur kan man inte låte bli att inte älska dansfilmer :)

Haha

#9 - - SNACKERS:

Jo det är många som gör det nu, knasigt . .

#10 - - Hannah Hale:

Sv: jodå det är faktiskt rätt bra med mig :)! skönt med helg. själv?

#11 - - LuxuryPink - en blondins syn på saken!!:

bra skrivet :)



sv; hahaha det e lugnt, e rätt van :)

#12 - - C:

hoppas du får en härlig dag!

#13 - - Anonym:

sv; haha exakt! sminket kunde ja dock inte göra ;p därför man inte såg så noga att de va han! men tack så mkt! :)

& min fredag har varit perfekt! själv?

#14 - - Sandra:

Tror många känner press just som du säger, för att dom inte vill tappa läsare. Men det känns lite tråkigt :( orkar man inte en dag, blogga inte. Har man inget att skiva, blogga inte. Det SKA vara kul och inget måste. Men vi lägger så mkt onödig press på oss själva i många avseenden. Nej, njut av livet och have fun :)



Du är så välkommen så haha. Älskar Landskrona :) Puss

#15 - - Pitetjej [FOTOBLOGG]:

Hej och tack för kommentaren i min blogg :D



Ja, det är roligt att hamna på den listan. Håller med om att det blir en sort bekräftelse för att man faktiskt kämpat med bloggen :) Och så kan man ju få lite extra besökare också ;)



Hoppas du får en bra lördag!

#16 - - alexandra:





jo jag har känt det som ett tvång faktiskt, man blir nästan besatt haha



Aja tack tack :D



#17 - - karin:

du har en väldigt bra poäng där, med bloggpausen. har man för mycket att göra så släpp bloggen, folk överlever ändå.

#18 - - Jennie:

Tack vad roligt att höra :)

#19 - - ROXY:

jättefin hårfärg :D

#20 - - s:

sv; jag jobbar i en bowlinghall ;)

okej va gött!!

även imorgon blir det att jobba, sjdå? :)

#21 - - Nikki:

sv: jaha oki. Nej inte så mkt, ska ut och sola lite!

själv då? <3

#22 - - Makrill:

Alltså jag förstår PRECIS vad du menar!!

I början var det bara en kul grej och man sket i vilket om man hade läsare eller inte. Men sen så när folk började prenumerera lite smått och kommentarerna började bli allt fler så kom den där ångesten. Att nu måste man prestera för att hålla det sådär. Och det är verkligen hemskt!! Jag hatar att det är så :P Och som du säger, ingen mår ju dåligt om du inte skriver varje dag. Om man inte har någon stalker eller nått som bara måååååste läsa din blogg xD Den meningen fick mig att tänka till :) Mycket bra inlägg av dig!! Din blogg känns så avslappnad, här dyker bara saker upp när Du känner för det och när Du vill skriva ngt som du funderat på. Inte för att andra förväntar sig det. Keep it up!



Ha en fortsatt fin dag! :*

Kram!

#23 - - Foki:

bra skrivet! :)



jag känner aldrig att det är tvång ;) om jag ha inget att skriva så gör jag inte det ^^ det är synd att vissa kan känna sig tvungen.. :/



// Ha det bra! ^^

#24 - - bea:

det du skrev där uppe stämmer :) jag tror att många vill ha så många läsare som möjligt, för då känns det som att någon bryr sig om det man har att säga.. och blir man liksom fast i att man hela tiden vill ha fler o fler läsare, och sen kommer man till den punkt att man inte orkar/vill blogga mer, för att man helt enkelt tröttnat.

#25 - - SOMMARUNGARNA! - Love it or hate it, it´s your choise!:

Hejsan sötnos! :)

Hur har din Lördag vart då ?

KRAMAR PÅ DIG och sov så gott!

#26 - - Anonym:

Jo men bara små impulser :P tkr det är skönt å skriva o fattar inte hur man får BLOGGTORKA? Okej, visst ämnesbrist - sure, men fan alltid har man nåt te säga :P

#27 - - Anonym:

uh vilken fin hårfärg!

#28 - - Heyli:

det där va bra skrivet du :) jag har alltid tyckt att har man inget att säga kan man lika gärna vara tyst, likaså gäller ju bloggen, har man inget att skriva så måste man ju inte!

#29 - - RIVETS:

söt bild!

Till top