Delara lever fortfarande!

Delara Darabi lever fortfarande!

Idag den 20 April skulle hon hängas för de mord hon dömdes för att ha utfört 2003.

Varför har man då skjutit upp avrättningen?
Det beror på att offrets familj inte ville närvara vid en hängning.
Att dom inte ville närvara har ingenting på ovishet att göra. (Det vill säga om det verkligen var hon som utförde det eller inte).
Utan att hon ska avrättas står dom fast vid.
Men enligt visa iranska källor beror den uppskjutna avrättningen på att Irans justitieminister Mahmoud Hashemi Shahroudi har gått med på att ge Delaras familj mer tid på sig att samla ihop så kallade "blodspengar".

Nu har jag nämnt "blodspengar" i båda mina inlägg om Delara.
Men vad är "blodspengar"? 
Har man begått t.ex mord. Då kan man ge offrets familj pengar som "plåster på såren". Det är någon form av muta att, som i detta fall, skåna hennes liv eller i andra fall, tysta familjerna. Är inte helt säker, men något åt det hållet.

Om någon vet får ni vara fria att berätta mer exakt vad det betyder.

Skulle uppskattas.
#1 - - NC:

Sv: Tack för kommentaren! Så glad jag blir! Kommentera när ''in my bag..''-inlägget är publicerat så kikar jag in på bloggen :) Kram

#2 - - Tonårsliv by Leonora - Sälja eller köpa sexleksaker?:

sv; härligt :)

ne inte mkt :)

#3 - - pelle:

men shit, vilken jobbig sits för alla parter!

#4 - - FILIPPA:

sv: nej det gör jag inte ( :

#5 - - Anonym:

Hejsan sötnos, sugen på att tävla? Kolla in mitt senaste inlägg där du helt gratis har chansen till att vinna ett super fint armband! :)



Kram

/Linnéa

#6 - - H A I D I J A K O B S S O N:

SVAR: hihi tack :*

#7 - - Anonym:

har aldrig hört det där:S

#8 - - evelina:

Fin blogg måste ja säga.

Några planer för dagen då?

#9 - - Anonym:

Svar:Jag vet inte riktigt. dudå?:)

#10 - - Anonym:

vet faktiskt inte, men kanske kan fråga någonstans senare:)

#11 - - stina:

de funkar siom akryl tror jag, men är bättre för nagel å inte lika hårt..

#12 - - madde:

sv: jaha :( tur att jag inte läser de då ;) då har jag spänningen kvar så att säga haahha!

#13 - - pelle:

Haha, ja det programmet såg jag också av Debatt. Han var ju dum i huvudet då.

#14 - - Anonym:

Hejsan sötnos, sugen på att tävla? Kolla in mitt senaste inlägg där du helt gratis har chansen till att vinna ett super fint armband! :)



Kram

/Linnéa

#15 - - Jessica Limont:

Sv; ja det är väldigt gott, men tror jag är lite allergisk då de svider lite i gommen efter att jag ätit de.. men skitsamm :D haha

#16 - - Nikki:

sv: jaha ok sötis!

jag håller på svara på mina kommentarer!<3



ja den där berättelse har jag läst. det är hemsk!

#17 - - Sandra:

Nej jag har ingen aning.



Ja, precis! mer komplimanger till folket.

Här är det underbart verkligen. Så fint.

Puss

#18 - - Angelica:

sv : ååå tack så mkt glad jag blir =)

#19 - - Anonym:

hehe okej va bra:) jag sitter just nu i skolan och bloggar, hur mår du? kram

#20 - - Angelica:

hehe tack igen och snart kommer det en till tatto:D

#21 - - Anonym:

haha jaa det är ju det :/

#22 - - Hannah Hale:

tycker det är så jävla hemskt!

#23 - - mia:

oki va jobbar du med?? Själv jobbar jag till kl 4 sen får vi se vad som händer =)



KRAM

#24 - - Anonym:

jag städar. verkligen ett dröm jobb =P

#25 - - Maria - f a s h i o n s t a r s ☆:

intressant läsning!

#26 - - emma härnqvist/perfektion:

även om hon har gjort de som hon anklagas för så tycker ag att de hela verkar så märkligt.

#27 - - Em, 15 år och gravid med tvillingar.:

Jepp den är det! Super bra.. fungerar.. toppen..

#28 - - JONNA:

Sv: tack så mkt :*

#29 - - Jesi:

Oj, gud vad jobbigt för henne. Tänk att få det utdraget dessutom..

Till top