Pedikyr

Uppföljning

Att ta hand om händer och naglar så är det minst lika viktigt att ta hand om dina fötter!

Igår dagens inlägg skrev jag de enkla knepen till en vacker fransk manikyr.
Idag vill jag berätta hur man gör en riktig bra pedikyr!

Gör så här:
1. Tvätta fötterna i varmt tvålvatten.
2. Fila försiktigt häl och fotsula med en pimpsten/ eller fotfil så att hårt skinn försvinner.
3. Torka fötterna noga, särskilt mellan tårna.
4. Klipp naglarna rakt av med en nagelklippare eller sax. För guds skull! Klipp inte ner nageln vid sidan, då kan man få nageltrång (det gör så ont). Fila vid behov.
5. Gnid in vaselin eller nagelbandskräm runt nageln med fingertopparna.
6. För försiktigt tillbaka huden runt naglarna med den trubbiga änden av en fil.
7. Smörj in hela foten med särskild fotcreme. Ta gärna hjälp av din respektive som kan passa på att massera dina fötter. (Om han skulle te sig ovillig kan du ju alltid lova honom samma behandling senare.)  
8. Avsluta pedikyren med nagellack. Måla först på ett underlack och sedan två lager med färgat lack, men låt varje lager torka ordentligt innan nästa målas på.

Lycka till!

#1 - - Ida:

Hej! Nu har jag en frågestund i min blogg som pågår från och med nu fram till 22.30, där du får fråga vad du vill till mig, och svaren dyker upp i bloggen senare ikväll! Kika gärna in och ställ en fråga! Ha en fortsatt trevlig kväll, MVH / Ida

#2 - - Alexandra:

Det är roligt tills de kommer kunder med berg av pärlor och ber en ränka alla..de e lite klurigt ibland:P



Vad skulle vara ditt drömyrke då?:)

#3 - - Anna:

Haj!

Jag har hört att man inte ska ha varmt vatten till fotbad eftersom det kan torka ut!?



Vad jobbar du då med??



Ja du tjejen, inorgon kväll åker vi till kreta. Så ikväll har jag packat och fixat lite inför resan. =o) Ska bli skönt med en veckars semester. jag fyller 25 och min moster 50 så det är blandannat oss vi firar. =o) Vi blir 32 pers som åker, så ett STORT gäng. ha de gott!



kram Anna

#4 - - Ulrika:

joo visst var hon mkt finare i det? allt bra?

Till top