Fransk manikyr

En snygg fransk manikyr är alltid rätt, en tidlös klassiker som aldrig dör ut.

Men det kan vara svårt att få till de snygga kanterna första gångerna, men övening ger färdighet!
För er som känner er väldigt osäkra finns det mallar som hjälper dig att göra snygga kanter. Innan du börjar med manikyren så tvätta händer och naglar och fila gärna till dom i önskad form.

1. Börja med att applicera ett tunt lager med baslack.

2. Lägg sedan på ett tunt lager vit French Manikyr längst med din egna vita nagelkant. Det finns mallar om du tycker det är svårt att få ett jämnt resultat.

3. Välj därefter ett rosa eller beigetonat nagellack som du lägger över hela nageln.

4. Avsluta med två tunna lager topplack som ger glans och förlänger resultatets livslängd

Tänk gärna på att ju tunnare lager du applicerar, ju längre håller manikyren!

Lycka till!



 

#1 - - Linda och Prinsessan:

Hehe jag fixade till mina idag :) bild finnes snart på bloggen min :)

#2 - - Kattis:

Godmorgon!

Här ärd et bara fint. Kvällen blev lugn, satt mest vid tv:n.

Ha en skön och kul dag!

#3 - - c:

hejhej och godmorgon, gör du gratis deisner? =)

#4 - - NIKKI:

okej, jag sitter och funderar på att göra lite frukost nu hehe, sj?

#5 - - Lisa:

Svar: Nja, fastnade lite i pluggandet :) Idag ska jag till skolan, sen blir det förhoppningsvis lite shopping innan jag ska plugga ännu mer, så mycket den här veckan! Vad ska du själv göra idag?

#6 - - Emilia:

ha en trevlig dag ! :)

#7 - - johanna:

Vill du bli veckans blogg i min blogg?

Kommentera då tre inlägg så är du med i lottningen (endast seriösa kommentarer!)

Kram



-Bra tips dära! Ska nog prova :)

#8 - - JESSICA:

sv: De är bara bra =) hur är de själv?

#9 - - sarah:

Hej. Med mig är det finfint! :) Själv?? :D

#10 - - sandra:

sv; okej, hoppas att du får nåt :D

idag ska jag plugga.. haha, dudå?

#11 - - Jeanny DLC:

Godmorgon Godmorgon.



Har du lust arr ge 2 sekunder & klicka på mobilen i min blogg :$

#12 - - petrich - me gossip and fashion:

inte så mycket :) själv?

#13 - - MADDE:

När jag läser detta och sedan ser mina ojämna rosa och grönflagnande naglar får jag lite smått med ångest.. Lycka till men jobbsökandet!

#14 - - Louise:

nja , inte så bra. är sjuk ! :( själv då ?

#15 - - C h r i s t i n e -:

Godmorgon :) allt bra med dig idag ?



Snygg header fresten.

#16 - - dolly:

tack för tipset :) får fixa naglarna när jag får lite alone time :P

#17 - - Anna:

jaha ja okej :) jo de e bra med mig :) med dig också?

#18 - - R y d b e r g:

idag har hjag jobbat och jobba och jobbat. Men nu ska jag iväg till frissan :D Gör du då?

#19 - - Roxanna:

tack så mkt =)

jag tittar på tv och tar det lugnt =) du då?



kram!

#20 - - K:

så bra.

nja just nu gör jag inget. ska nog käka snart.



jag ska faktiskt göra fransk manikyr idag :D tänkte göra de igår men orkade inte hihi.

kram

#21 - - Alexandra:

Härligt härligt:)



För tillfället försöker ja klura ut vilken skola ja ska läsa distans på!?

Och snart ska ja dra mig till jobbet:)

För din del?

#22 - - Mikaela:

fast jag tycker ju att ni ska gå till oss nagelteknologer istället för att göra dom själva ;)

#23 - - Robin:

Kul att du gilla den, får väll skaffa en sånn då :D



Kom nyss hem från skolan typ så ska käka o dra o träna snart :) gör du då? :P

#24 - - tess:

hehe jo det e bara bra:), hur e det själV?

#25 - - Angelica:

bra med lite tips, jag ska nog gora fransk manikyr och pedikyr ikvall :D kram

#26 - - dolly:

ja du har så rätt så :)



det är bara bra med mig, hur e det själv?

#27 - - K:

sådär ja, nu har jag fixat dem ;)

lägger kanske in en bild sen :)

kram

#28 - - Madde:

Bra tips!!

#29 - - Roxanna:

jag jobbar i klädbutik =)



okej nice =) vad jobbar du med då?



kram!

#30 - - C h r i s t i n e -:

Härligt :) jodå de är bara bra förut tandvärk som jag har då.

#31 - - j:

hoppas du får en bra fortsatt dag , allt bra?

#32 - - [elina]:

SVAR; Jodå det funkar, själv då? =P

#33 - - j:

jag är sjuk:/

#34 - - Roxanna:

ja det är skitkul :D



okej synd :( hoppas du hittar ett annat jobb snart då! =) kram!

#35 - - Louise:

trött är vi nog alla :P

#36 - - Isabelle:

Sv: Jodå allt är fint med mig, lite trött efter skolan bara ... själv?

#37 - - Mikaela:

haha ja det blir ju lite dyrare men det håller ju längre också :)

#38 - - Emilia:

sv: tack :)

#39 - - JESSICA:

sv: härligt =)

jag kollar på senaste avsnittet av oth =) själv?

#40 - - sandra:

sv; hehe, okej :D

#41 - - Solina:

oh :), vad ska du äta för något da?

#42 - - ida:

Jodå, det går snart över hoppas jag :) äter mycket frukt och försöker vara ute i friska luften, det brukar hjälpa! Nu ska jag precis sätta mig med pluggandet, och vad gör du ? :)

#43 - - kajsa:

såbra :) neej, ingenting. sitter här och svarar på kommentarer ;d självdå?

#44 - - Vanadesse.:

Hejhej!

Jotack d e bramedmig. SJälv då =)?



Kram

#45 - - helena:

sv; Okej, vad kul att jobba på ikea!! :D <3

#46 - - marie:

ok, jag ska plugga nu :P kram

#47 - - Alexandra:

Jag hade bara tänkt plugga upp några ämnen och lägga till några nya kurser:) Jag är otroligt taggad!

Så de blir lite matte, engelska och naturkunskap:)!

Just nu jobbar jag i en lite pärlbutik här i stan..närmare bestämt pearlchain. Trivs som fisken i vattnet som man brukar säga.

Vad gör du om dagarna då?



KramKram.

#48 - - sarah:

härligt att det är bra med dig ;) .

Nu gör jag inte så mycket , slappar typ . Trött i benen efter en hel dag på stan :P hehe

Kramis

#49 - - alec:

hej älsklingen,,, hur mår du idag??? PUSS

#50 - - Kattis:

Godkväll!

Här har det varit fullt hela dagen och ingenting har riktigt varit som det skulle varit. Men det fixar vi imorrn.

Ha en skön kväll!

#51 - - Josiee:

så snyggt med fixade naglar:D

#52 - - J.:

Sv: Jag brukar ha frans manikyr, tkr det är jätte fint :) Jag hade tänkt att skriva ett inlägg och sedan se idol! Sj?

#53 - - N A T A S C H A:

fräshast med manikyr =) !

#54 - - JESSICA:

sv: Ja de är jättebra här =)

skönt med bad.

#55 - - JESSICA:

sv : Ja de är hon verkligen =)

#56 - - ida:

Gud va mysigt med badkar! :) det har jag inte badat i sen vi tog bort vårat när jag var liten, något jag ska önska mig i julklapp att ha på rummet kanske ? (a) imrogon, blir det en lugn träning med laget, eftersom jag fortfarande har min förkylning. du ? :)

Till top