Twilight

Nu är vi hemma efter att ha kollat på Twilight!
Som utlovat så skulle jag brerätta vad jag tyckte om den.

Vill passa på att säga att jag inte har läst böckerna innan.

I ärlighetens namn så var jag väldigt besviken på den. Men jag tror att det beror på alla fjortisar som mer eller mindre snackade & fnittrade bort hela filmen. (Eller att jag hade väldigt höga förväntningar av den?)
Hade jag själv suttit och tittat på filmen så hade man nog upplevt en helt annan stämmning, vilket jag tyckte, saknades...

Hur som helst, tilbaka till filmen. Filmen är en  romeo & julia i sin morderna & mystiska form. Bella träffar Edward, Edward & Bella blir kära. Bella upptäcker snart att han är en vampyr. Problem uppstår emot andra vampyrer & Bella ställs emot en stor fara. Kort sagt. 
Ni som har sett "Pakten", ni kommer känna igen er i hela utspelandet.

Detta är vad man kallar för en fjortisfilm i sin renaste form. Men vem kan ungå att små drömma om hans blickar?
Effekterna var ärlighetens namn B, men hoppas att dom kommer fixa det till nästa film, som jag tror kommer nästa år (om jag inte tar helt fel).

I huvudrollerna har vi:
Bella - Kristen Stewart
Edward - Robert Pattinson

Skådespelarna gjorde ett fantastisk jobb! Inget ont där, helt himla jätte bra! Bra urval av skådisar också, vilket gjorde filmen ett snäpp bättre!
Men effekterna får som sagt finslippas lite.
3/5 får den av mig.

Tycker helt klart att ni ska se den. Absolut sevärd.


Ni som har sett filmen, vad tyckte ni?
#1 - - movemi:

Jag som hade höga förväntningar om denna film!

Den ser ju så bra ut på reklamen och bäckerna ska vara väldigt bra.

#2 - - SARA:

Jo tack jag mår bara bra, precis uppstigen och ska jobba idag :) Du då? Kram

#3 - - Your Dream Closet:

nej inte jag heller, höga trosor är ingen hit ;/

#4 - - alec:

hej hjärtat... today its my B- day :)

#5 - - Marie:

Okej, va roligt! :)

Var filmen inte bra? Tänkte på det du skrev i det här inlägget, :)



Idag ska jag gå på stan en sväng och kolla lite, du då? :)



#6 - - Anonym:

Tråkigt att du var besviken, har inte sett den än och vet kanske inte om jag vill nu. TACK men det känns lite bättre faktiskt :-D

#7 - - Ida Björck:

JAG ÄLSKADE FILMEN :D

#8 - - Sara.:

va bra:) jo de é bara bra med mig:)

har du fått snö än då?:)

#9 - - louise:

Den var jättebra!!

Jag vill också se twilight, var den bra?!? =)

#10 - - anna:

åh den där ska jag se nästa vecka! har superhöga förväntningar också hehe hoppas inte jag blir besviken.

#11 - - Karin:

ska se den nästa helg!!

#12 - - MOA:

höhö, nu äre ju ny dag! ;d så jag har inte gjort speciellt mkt, vaknade jättetidigt och har duschar osv. dudå? <3

#13 - - Nikolina:

i helgen blir det shopping sen plugg ja, :/

själv? kram

#14 - - Nikolina:

i helgen blir det shopping sen plugg ja, :/

själv? kram

#15 - - Anonym:

sv. jo det är bara bra, och med dej? :) kram

#16 - - emeli:

kul att dU tyckte om den! eller,.. sådär i alla fall :)

mina vänner ska också se den idag medan jag ska sitta hemma med ett par geeks o se på annat :) film har vi inte diskuterat än men det blir väl nån komedi eller typisk tjejfilm :) haru nått bra filmförslag för kvällen? :) puss!

#17 - - mathilda:

tänkte precis fråga vilken film du sett, men antar att det var den här :D

#18 - - zarah:

nej precis!

Ja det är bra med mig, själv då?:)



puss

#19 - - Angelica:

ja åh ja:D Jag älskade filmen innan den äns kommit ut, haha men jag du kan läsa vad jag tyckte i mitt senaste inlägg :) och ja, fjortisar som skriker bort filmen varje gång edwars visar nyllet... det förstörde. ska nog se den ensam hemma när den kommer ut :)

Kram!

#20 - - Anna:

vill se !

#21 - - JESSICA:

tack så mycket , kram :)

#22 - - Nina:

jobbigt med fjortisarna, du skulle kastat popcorn på dom! ;D



allt bra med dig sötis?`



kram

#23 - - manuela:

- det tycker jag att du borde göra:)

var den inte bra twilight?:O

#24 - - S O L I N:

Jaha vad mysigt, jag ska in till stan och möta upp mamma :)



Ursäkta för sen svar, har inte haft internet :/

Puss!

#25 - - movemi:

jaa jag tror det va det, man ska inte ha för höga förväntingar. det förstör allt!

Tror jag ska ladda ner den eller vänta på att den kommer på DVD.



Jag har vart sjuk men nu är det full rulle:D

sj då?

#26 - - Lexie:

har inte sett den, men jag vill verkligen se den :)

#27 - - sofie:

sv:

okeej, härligt, jag vill också se twilight. Men tror jag väntar tills den går att hyra, vill inte se den på bio. Käns inte som att det är värd de.

Ja, annars, förutom att jag har feber och så så är det toppen! :)

#28 - - Vanadesse:

Jag har bara hört positivt om den, men kul att någon tycker tvärt om :) Ska se den nån dag,

#29 - - ANGELICA:

sv: jaha okej :D vd mysigt!

nej igår var jag och fikade med kompisar på EH.

#30 - - Liene:

Då får man se hur jag kommer tycka om filmen när jag sett den:) men jag själv tror jag koem rgilla den, verkar i min stil så.

#31 - - Becca:

så är den inte sevärd?

Till top