Ljusterapi!

Tidigare idag när jag loggade in på blogg.se, såg jag att mitt förra inlägg fanns med på framsida! Snacka om vad glad jag blev!

Ja, det var riktigt skoj att se sitt inlägg prydas på framsidan.
Det här med vintertrötthet är en liten tråd jag vill fortsätta skriva om lite grann.

Ljusterapi.
Forskning visar på att ljus gör oss glada och välmående. På vintern, här upp i norr är det allstå inte så konstigt att vi blir lite hängiga och deppiga. Se därför till att ta vara på solen strålar när du kan!
Gå ut på rasterna, ta en snabb promenad på lunchen, var ute på helgerna - det kommer göra dig gott! Dessutom så har ju inte lite frisk luft skadat någon, eller hur?

Den som tänder ett ljus har också ansvar för att det släcks. Det borde vara självklart.  

December till februari är den period på året då det inträffar flest bränder i bostäder i Sverige. Antalet utryckningar på grund av levande ljus ökar för varje adventsdag och är flest den 4:e advent.
Vid tredje advent är brandtillbud i adventsljusstakar extra vanliga. Då har de första ljusen redan brunnit ner ett stycke samtidigt som vaksamheten blivit mindre. Det räcker med en kortare glömska för att branden ska vara ett faktum.
Kom ihåg detta!
#1 - - Majja:

nej vad kul :D

#2 - - Carro:

sv : Ja visst :)

Jovars, det går. Men har ont i huvudet och känner mig yr :S



Hur äre själv? :)



PUss!

#3 - - sara o lollo:

jadå.. det är det, sj? ;D

såg ditt inlägg på blogg.se ;) hihih

#4 - - sadia:

fin fina ljus, men jo man måste ju komma ihåg att släcka de ;)

#5 - - FEBB:

Ja jättesöta, alla säger att de typ sett de för en månad sen och jag såg de först igår, haha lite efter där, som vanligt dåra.. hehe :P

#6 - - JOSEFINE:

mysigt med ljus

#7 - - pramita:

älskar att tända ljus nu när det är

så mörkt utomhus ! :)

#8 - - Johanna:

Tydligen ska solarie vara nyttigt. :) Läste det någonstans.. att ljuset påverkar som fasens. Riktigt som konstgjort!

#9 - - irma:

älskar ljus. Så juligt. Läskigt att det inträffar så mkt bränder runt jul, men det är inte så konstigt.

#10 - - Lisa:

bra info :)

#11 - - Just Picture It ?!:

Svar: javisst, härligt härligt! :D

allt bra annars?

puss!

#12 - - Malin:

Såklart :) Jadå det är bra med mig. Hur är det själv?

#13 - - Carro:

sv: Jadu, det blir väl bara lugnt här ikväll antar jag. Sitta här och uggla ;)

Durå? :D



PUSS!

#14 - - marie:

jag har jobbat och nu blir det bara dator och tv resten av kvällen :)

hittar du på då?

#15 - - Nina:

hihi ja det får du göra gumman :)



kramar

#16 - - sandra:

Vilken fin å härlig blogg du har :)

Ha en toppen helg

kram!

#17 - - melissa:

sv; ok ;D

#18 - - andrea:

sv: gött :) jag ska ut snart. själv?

#19 - - gabban:

jo precis!

det känndes lite som en serie typ; fortsättning följer.. nästa vecka samma tid, samma kanal. typ så!

#20 - - fia:

Coolt :) Hur hamnar det där ? haha

#21 - - Liene:

sv: ja, det var jättesnällt:) till vem är den sista julklappen till då?

Jag mår toppen, men är otroligt rastlös, haha. Mår du bra då?



Åh, kul att du är med på första sida av blogg.se!

Då ska jag tända ljus på lovet, massa mysigt:)

#22 - - Fanny:

sv: det var så lite :)

Jo tack! Allt är bara bra just nu, underbart närman får jullov imorgon! :D Hur är det själv? :)

Puuss på dig!

#23 - - Marie:

Heej!



Jag ville bara berätta att du har fått en award från mig på min blogg!

Du har fått det, för att jag tycker om att läsa dina inlägg som jag gör varje dag, och för att du är en väldigt trevlig person!



#24 - - haniini:

Håller med till 100% :)

Jag har varit på stan med en kompis, skola (näst sista dagen) sett Titanic, du ?

Pussar söööt

#25 - - Matilda:

Vad tycker du om mina nya glasögon? :D

#26 - - yasmine:

jo kanon här oxå, kollar tv hehe krams

#27 - - HANNA:

Mysig bild!

Till top