Får det vara en grogg? Javisst!

Jessica Alba loves Campari!
Nej, det kanske inte stämmer i verkligheten, men denna är hennes reklamkampanj för just; Campari.

H
ar ni tänkt på vad som visas i tv nu förtiden?
En avsevärd mängd alkohol börjas vistas i våra tv:n. Visst, öl har allitd funnits med sedan tiderna begynnelse typ.

Men nu har man börjat spinna vidare genom att visa reklam för bl.a: Amarula, smirnoff & diverse viner & likörer.

Har jag missat något eller har man börjat släppa efter på alkohol-reglerna? Har man funnit "frid" med att alkohol är så vanligt att man kan göra reklam för det?


Har ni också märkt att man börjat visa reklam för alkohol allt mer?
 God natt & sov sött ikväll!




  
#1 - - gisela:

härligt härligt! nä ingenting, är typ suk så det är ju inte så roligt :)

#2 - - Ida Björck:

ja det är jättemycket reklam för alkohol nuförtiden :o

#3 - - caroline:

nja skola bara, gjorde två prov. får se vad kvällen bjuder på! du då?:) kram

#4 - - Becca:

alba är het!

Ja,jag såg faktiskt Mamma Mia musikalen igår!:D

#5 - - Liene:

Vad för saker händer idag?:) själv slappar jag bara, har en rtt tråkig dag, men men.

Har inta märkt att det visas mer reklam för alkohol, en det är för att jag inte kollar så värst mycket på tv längre:)

#6 - - Daniel:

Lite sprit skadar väl aldrig.

#7 - - Bea*:

sv: jo det hoppas jag med :)



Idag så kommer killen hit sen vet ja inte vad vi skall göra kolla idol typ :)

sj då?

Kram

#8 - - Anonym:

Hihihi visst var det? Ja,jag har också tänkt på det. Men det har ju med att tren,femman och dylikt sänder från GB och de är inte så strikta.

#9 - - Nikolina:

hihi okej :)



jag är bara hemma just nu

och det ska fortsätta vara så :)

#10 - - stina:

att de visar sån reklam är väl kanske för d inte e svensk ägda kanaler..?

eller ja vet inte, :P

#11 - - N E L L I:

Tack så mycket!



Okej. Samma här typ. En kompis kommer över också. Ska bli skoj.

kram :)

#12 - - Linnea :>:

jag tittar inte så mkt på teve så jag vet inte ;D och om jag tittar så går jag ifrån teven under pauserna så jag ser inte på reklam xD :D



sv; vad bra :)

inga speciella planer. ta det lugnt :D

sjdå?



kram

#13 - - Nightfall:

Jag har inte direkt tänkt på det men nu när du säger det så :O Det stämmer nog..

#14 - - LIFE BY Marielle:

Du är också allt guldvärd =)

Vad roligt! ikea är så himla mysigt, vet inte varför? tycker du det också? Hur blir helgen annars? Hoppas den blir bra iaf. kramar!

#15 - - Becca:

Musikalen var jättebra!!Men jag tycker bättre om filmen faktiskt.

#16 - - Maggie Curie:

åhhh hon är finast :P

#17 - - Maggie Curie:

ja fan, hon är helt otrolig :)

#18 - - ♥ Evelina H:

Innan hade vi en reklamlag i sverige som förbjöd reklam för både starksprit och cigaretter. Men med EU och allt vad det innebär så fick Sverige tillslut ge med sig. Jag tror det var för sidodär 3 år sen som det hände. Men jag tror att man bara får visa de reklamerna efter kl 21 eller 22 eller nåt sånt.

Till top