Bäst!

Bäst blir man sällan av en slump, att bli bäst är snarare en konst.

J
uste, så sant som det är skrivet! Bäst blir man bara inte, det ligger mycket jobb bakom det.
Det här att själv tycka att man känner sig riktigt bäst ibland, visst känns det riktigt bra?
Men att känna sig bäst har nästan blivit något skamligt här i Sverige. Det är inget man pratar om.

Har man blivit befodrad på sitt jobb, det pratar man inte så mycket om. De här med pengar då? Att man kännar så mycket pengar att man kan torka sig i röven med dom? Nej, det öppnar man inte munnen för.

Varför är det så tror ni?

Är det för att vi svenskar inte kan uppskatta andras framgång? Är avundsjukan så hög här i Sverige?
Kommer ni ihåg när man var liten, hur man sprang runt & visade sin fina teckning som fröken sa var jättefin? Fan vad tråkigt det måste bli när man bli äldre. Man kan ju inte skryta om för polarna hur bra det går på jobbet.  

Oj, värst vad jag kom av mig. Varför jag känner mig bäst i dag är nämligen att jag blev klar med alla mina julklappar idag! Känns riktigt bra faktiskt, nu ska bara alla slås in & läggas i resväskan.
 
#1 - - Marie:

Varsågod! =)

Och tack själv för de orden, det värmer!



#2 - - Marie:

Jaa! :)

Okej, va mysigt, :)



Idag har jag haft julavslutning i skolan och julklappsbyte med en kompis! Vad har du haft för dig idag då? =)







#3 - - sara o lollo:

stan för oss=))

vi håller med ;D

#4 - - Perfektion by Emma:

- vad härligt med en hemmakväll.. ska snart äta med mor och far, sen ska jag slå in några julklappar, de allra sista ska jag köpa i morgon.



va ska ni göra på eran myskväll då?



puss

#5 - - Millan:

Det är nog inte bara svenskar som blir avundssjuka på andras framgång :p Men det är trist, oavsett att det är på detta vis..

Till top